بهبود استاندارد تولید مصالح ساختمانی زمینه‌ساز کشف بازارهای جدید صادراتی شد

تهران (پانا) – مدیرعامل یک واحد تولیدی می‌گوید پس از اخذ استانداردهای بین‌المللی تولید مصالح ساختمانی، صادرات این محصولات به به بازارهای جدید صادراتی در کشورهای هند، ترکمنستان، گرجستان، عراق،ترکیه و افغانستان آغاز شده است.

کد مطلب: ۸۴۵۶۱۲
لینک کوتاه کپی شد
بهبود استاندارد تولید مصالح ساختمانی زمینه‌ساز کشف بازارهای جدید صادراتی شد

داود محمدی، مدیر عامل شرکت قیران‌پخش اظهار کرد: شرکت قیران‌پخش طی همکاری با دانشگاه صنعتی شریف، و بهره‌گیری از توانمندی‌ها و تجربه‌های زبده‌ترین استادان این دانشگاه و بنیانگذار قیرهای عملکردی (PG) در ایران، برای اولین بار در کشور، اقدام به برگزاری دوره‌های تخصصی قیر pg، برای هر چه بالاتر بردن سطح کیفی محصول، با رویکردهای کارشناسانه و فنی، و با هدف حضور حرفه‌ای در بازار رقابت جهانی، نموده است.

وی با تاکید بر اینکه این مجتمع دارای محصولاتی با کیفیت بالا جهت صادرات قیر 70/60، 100/85، 50/40 به صورت بسته‌بندی بشکه، فله و Poly Bag است، گفت: این شرکت علاوه بر همکاری مداوم با وزارت راه و شهرسازی ، شهرداری‌ها و عرضه داخلی در بورس کالای ایران ، اقدام به عرضه صادراتی در بورس کالای ایران می کند.

محمدی با بیان اینکه این شرکت تولیدی واحد نمونه استاندارد صنعت مصالح ساختمانی در سال۹۷ شده است، خاطرنشان کرد: با توجه به اخذ گواهینامه CE از شرکت ددال بلغارستان در دی ماه 1391، شرکت قیران‌پخش مجوز صادرات انواع محصولات خود را به سایر کشورهای اروپایی دریافت نمود که از آن جمله کشورهای هدف این شرکت می‌توان به هند، ترکمنستان، گرجستان، عراق،ترکیه و افغانستان اشاره کرد.

مدیر عامل شرکت قیران پخش بیان داشت: ناوگان حمل و نقل این شرکت ، دارای تریلر های استاندارد حمل قیر فله ، مجهز به تانکرهای دوجداره می باشد. حفظ کامل کیفیت قیر ، جلوگیری از اتلاف دمای محصول و سهولت تخلیه در مقصد از ویژگیهای منحصر به فرد این تجهیزات میباشد.

وی با اشاره به اینکه برای اولین بار در ایران، واحد حمل و نقل این شرکت، اقدام به راه اندازی سامانه ردیاب (GPS)، جهت کنترل دقیق کامیون ها ، از مبدأ تا مقصد، جهت اطمینان خاطر مشتریان نموده است، بیان داشت: جدیدترین ابتکار این شرکت جهت اطمینان بیشتر مشتریان به حفظ کیفیت محصول، تجهیز تانکرهای حمل قیر به لاگر دما با حضور وزیر محترم راه و شهرسازی در سال ۹۶ جهت اندازه گیری آنلاین دمای قیر و محاسبه تغییرات دمایی قیر بارگیری شده جهت جلوگیری از هر نوع تقلب و تغییر کیفیت محصول تا زمان تحویل در مقصد می باشد.

محمدی با تاکید بر اینکه شرکت قیران پخش با توجه به رهنمود های مقام معظم رهبری همواره در تلاش است تا الگوی کاری خود را سیاست های اقتصاد مقاومتی قرار دهد، گفت: حرکت پرشتاب به سمت تولید ملی، اشتغالزایی و صادرات محصولات با کیفیت به منظور ارز آوری به داخل کشور در جهت توسعه و رونق اقتصادی ایران عزیز از جمله اهداف و برنامه های این شرکت در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی می باشد.

وی تصریح کرد: ما علاوه بر تعامل کامل در زمینه تامین و حمل قیر ادارات کل راهداری استان های مختلف و ارائه امتیاز ویژه به ایشان،همیشه حامی کیفیت بوده‌ایم به طوری که واحد کنترل کیفیت ما مجهز به تجهیزات کامل آزمایش قیرهای راه‌سازی پذیرای درخواست‌ها و نیازهای ادارات راهداری بوده است و همچنین سعی در برگزاری کارگاه آموزشی در این ادارات کل در زمینه قیرهای PG و مباحث مرتبط با آسفالت کرده است.

مدیر عامل شرکت قیران پخش بیان داشت: علاوه بر مبارزه با مشکل‌های شدید اقتصادی به خصوص مشکل‌های پیش راه تولید، افزایش کیفیت محصول و همچنین فرهنگ‌سازی در زمینه راه‌سازی را مدنظر خود قرارداده‌ایم تا بتوانیم تعهدات اجتماعی خود را در مورد بالا رفتن سطح کیفی راه‌های کشور عملی کنیم.

وی با بیان اینکه انتقادهایی در زمینه مواد اولیه از سازمان بورس وجود دارد که چرا شرکت‌هایی که دارای نشان استاندارد نیستند به راحتی مواد اولیه خریداری می‌کنند که با تولیدهای کیفیت پایین و بدون استاندارد باعث مشکل‌ها و سوانح جاده‌ای می‌شوند، تصریح کرد:انتظاری که داریم این هست که مواد اولیه فقط در اختیار تولیدکننده‌هایی قرار گیرد که دارای نشان استاندارد هستند تا با تولید محصول با کیفیت از این نوع حوادث جلوگیری شود.

محمدی در پایان اظهار کرد: مدیران اجرایی و افراد و عواملی که در این موضوع سهیم هستند می‌توانند الگوی مناسبی برای ترغیب‌کردن افراد به حمایت از تولید داخلی و کالای ایرانی باشند پس بهتر است در این زمینه همانند یک الگو و مشوق رفتار کنند. افراد دست‌اندرکار باید بتوانند برای مشکل‌ها و موانع موجود در راه‌های تولید و اشتغال‌زایی راهکار اجرایی مناسبی ارائه دهند تا بهبود در وضع اقتصاد، اشتغال و تولیدات ملی را شاهد باشیم.

وی ادامه داد:‌ پس از درخواست بررسی از سازمان حفاظت محیط زیست و آزمایش‌های متعدد، آزمایشگاه‌های همکار آن سازمان ، محصولات شرکت نفت قیران‌پخش به کمترین آلایندگی و سازگار بودن با محیط زیست به عنوان قیر دوستدار طبیعت معرفی شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار