فرمانده مرزبانی: آمادگی لازم برای بازگشایی مرز خسروی را داریم

تهران(پانا)-فرمانده مرزبانی جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد برای بازگشایی مرز خسروی نیز آمادگی داریم و باید زیرساخت‌ها از سوی دولت عراق هم آماده شود تا تردد زوار همزمان با ایام اربعین حسینی (ع) تسهیل شود.

کد مطلب: ۸۴۵۶۰۵
لینک کوتاه کپی شد
فرمانده مرزبانی: آمادگی لازم برای بازگشایی مرز خسروی را داریم

به گزارش پایگاه خبری پلیس، توافقنامه همکاری مشترک با حضور سردار قاسم رضایی؛ فرمانده مرزبانی جمهوری اسلامی ایران و سپبهد حامد عبداله ابراهیم الحسینی؛ فرمانده مرزبانی جمهوری عراق در ستاد فرماندهی مرزبانی کشورمان با حضور اصحاب رسانه امضاء شد.

سردار قاسم رضایی در حاشیه هفتمین اجلاس مشترک مرزی ایران و عراق و امضای توافقنامه همکاری مشترک، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به وجود قریب به 1609 کیلومتر مرز خشکی و آبی میان دو کشور برگزاری نشست و اجلاس های مشترک و تخصصی بین مرزبانان اجتناب ناپذیر است.

وی افزود: امروز هفتمین اجلاس مرزی دو کشور ایران و عراق به میزبانی جمهوری اسلامی ایران در ستاد فرماندهی مرزبانی برگزار و توافقنامه همکاری امضاء شد.

فرمانده مرزبانی کشور با تاکید بر اینکه برگزاری چنین نشست هایی برای ارتقاء امنیت مرزی دو کشور ضروری است، یادآور شد: در گذشته نیز نشست های مشترک داشتیم و طی این جلسات توافقات بسیار خوبی چون اجرای گشت های همزمان، تبادل اطلاعات و تجربیات، برگزاری رزمایش های مشترک مرزی و ... صورت گرفته بود.

این مقام ارشد مرزبانی کشور در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: طی سال‌های اخیر از طرف استکبار، فتنه بزرگی چون داعش به منطقه به ویژه کشور دوست و برادر جمهوری عراق تحمیل شد و در این مدت ملت عراق با سختی های فراوانی روبه رو بودند و به لطف خداوند توطئه های دشمنان خنثی شد و فتنه شوم آمریکایی، عبری، تکفیری خنثی و ناکام ماند.

وی افزود: نابودی داعش باعث خوشحالی و خشنودی ملت مسلمان عراق شد و این توفیق مسئولیت ما را برای همکاری های مشترک و ارتقاء امنیت مرزی سنگین تر می کند.

سردار رضایی ادامه داد: در این نشست نیز بر اجرای بندهایی از توافق‌های قبلی تأکید شد و همچنین تبادل اطلاعات، مبارزه با تحرکات اشرار و گروه های تروریستی و قاچاقچیان و ترددهای غیرمجاز از دیگر مفاد این توافقنامه است.

این مقام ارشد مرزبانی ناجا خاطر نشان کرد: با وجود مرزهای مشترک میان ایران و عراق بر تقویت تعاملات تأکید داریم و معتقدیم که این همکاری های مشترک مرزی به امنیت بیشتر منتج می شود.

فرمانده مرزبانی کشور با بیان اینکه در حوزه آب های مشترک نیز توافقاتی داشتیم ، عنوان کرد: در سال‌های گذشته موردهایی در حوزه دریایی از جمله تعدی به قایق‌های بازرگانان و یا سرقت های دریایی مشاهده شد که خوشبختانه امروز در این حوزه تبادل اطلاعات کردیم و باید بگویم طی دو سال گذشته همکاری و هماهنگی خوبی بین مرزبانی ایران و عراق وجود داشته و این رویکرد به جد ادامه دارد.

عالی ترین مقام مرزبانی کشور یادآور شد: به جهت دارا بودن دو کشور از دین مشترک، برخی فرهنگ های مشترک و منافع مشترک و ... هماهنگی هایی صورت گرفت که طی بهار سال آینده بین مرزبانان دو کشور ایران و عراق مسابقات ورزشی و فرهنگی در شهر سلیمانیه برگزار شود که البته زمان دقیق آن اعلام می شود، برگزاری چنین مسابقاتی برای تعمیق بخشی روابط و تعاملات دو کشور است.

سردار رضایی در بخشی دیگری از سخنان با اشاره به در پیش بودن راهپیمایی بزرگ اربعین ، تصریح کرد: اربعین امام حسین (ع) که کنگره جهان اسلام است ونمونه ندارد، در پیش است و امروز در راستای برگزاری هر چه بهتر راهپیمایی بزرگ اربعین حسینی نیز توافقاتی داشتیم.

وی اضافه کرد: همزمان با این ایام حدود 4 میلیون ورود و خروج ظرف بیست روز از مرزهای سه گانه کشور ( مهران، شلمچه و چذابه) صورت می گیرد و برای ما تسهیل تردد زوار بسیار حائز اهمیت است.

فرمانده مرزبانی کشور ادامه داد: لازم است از دولت عراق و مرزبانان این کشور برای همکاری خوب و بسترسازی استقبال از زوار تشکر کنم.

سردار رضایی در خاتمه گفت: برای بازگشایی مرز خسروی نیز آمادگی داریم و باید زیرساخت ها از سوی دولت عراق هم آماده شود تا تردد زوار همزمان با ایام اربعین حسینی (ع) تسهیل شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار