نسرین امیدوار، خیر مدرسه ساز تهرانی: دیدن دانش‌آموزان بی‌بضاعت، به من برای ورود به مدرسه‌سازی انگیزه داد

تهران (پانا) - در مدارس پایین شهر تحصیل کرد و با تلاش در سال‌های طولانی توانست به آرزوی قلبی خود که معلم‌شدن بود، برسد. مشکلات زندگی موجب بازنشستگی زودهنگامش شد اما از مسیر اصلی خود خارج نشد.

کد مطلب: ۸۴۵۶۰۳
لینک کوتاه کپی شد
نسرین امیدوار، خیر مدرسه ساز تهرانی: دیدن دانش‌آموزان بی‌بضاعت، به من برای ورود به مدرسه‌سازی انگیزه داد

نسرین امیدوار، فرهنگی بازنشسته‌ای است که سال‌های طولانی را به آموزش‌وپرورش دانش‌آموزان گذرانده است و سال گذشته در بازسازی مدرسه حزب‌الله در منطقه 13 تهران مشارکت کرد. این خیر مدرسه‌ساز پس از آنکه بازنشسته شد، تصمیم گرفت همه درآمد خود را صرف ساخت و نوسازی مدارس فرسوده کند. امروز که فرزندان او در خارج از کشور زندگی و تحصیل می‌کنند، اصلی‌ترین هدف زندگی‌اش کمک به ساخت مدارس در پایین شهر و مناطق نیازمند است.

امیدوار درباره انگیزه‌‌اش برای مدرسه‌سازی می‌گوید: «زمانی که در مدارس تدریس می‌کردم، با مشاهده کمبودهایی که در این بخش وجود داشت، آرزو می‌کردم ای کاش می‌توانستم سهمی در جبران این‌ها داشته باشم که با خواست خدا توانستم هرچند محدود، نقشی ایفا کنم. معتقدم هر کار خیری که انسان انجام می‌دهد، دو بعد دارد و همان‌طور که دیگران از آن موهبت بهره‌مند می‌شوند، خود فرد هم به آرامش درونی می‌رسد که البته ارزشی برتر از همه مادیات دارد.»

درخواست از آموزش‌وپرورش

او ادامه داد: «توقعی از آموزش و پرورش ندارم. آموزش‌وپرورش از نیازمندترین بخش‌های دولتی است و همین باعث شده است نتوانیم انتظاری از آن داشته باشیم. بااین‌حال، حمایت از خیرین و معرفی آن‌ها به جامعه تأثیر زیادی در تشویق دیگران برای ورود به این کار نیک خواهد داشت.»

امیدوار خطاب به کسانی که به انجام کار خیر علاقه‌مند هستند، می‌گوید: «هیچ‌چیز باارزش‌تر از حضور داوطلبانه ما در کارهای خیر نیست. اگر درد و رنجی که هم‌نوعان ما تحمل می‌کنند ببینیم حتماً به اهمیت مدرسه‌سازی پی می‌بریم. دیدن اینکه دانش‌آموزان روستاهای دورافتاده و بدون امکانات باید با آن وضعیت درس بخوانند، واقعا دردآور است. خود من وقتی این‌ها را می‌بینم، بیشتر از همیشه مصمم می‌شوم در این راه قدم بردارم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار