خزانه‌دارشورای شهر تهران: روابط سببی و نسبی و مناسبات لهجه‌ای شاخص جذب نیرو نیستند

تهران(پانا)-خزانه‌دارشورای شهر تهران گفت روابط خویشاوندی و مناسبات لهجه‌ای شاخص تعیین‌کننده برای جذب نیرو در شهرداری تهران نیستند، باید از خویش‌گزینی در مدیریت شهری دوری‌کنیم ما به شورا نیامدیم که برای خانواده و خویشان خود شغل و مسند ایجاد کنیم.

کد مطلب: ۸۴۵۵۷۷
لینک کوتاه کپی شد
خزانه‌دارشورای شهر تهران: روابط سببی و نسبی و مناسبات لهجه‌ای شاخص جذب نیرو نیستند

سید حسن رسولی در مراسم رونمایی از سند برنامه عملیاتی توسعه منابع انسانی منطقه 15 شهرداری تهران بابیان اینکه در آستانه ورود به یک‌سالگی دوره جدید مدیریت شهری، شاهد آغاز و پیشرفت حرکت عملی و عملیاتی دریکی از بخش‌های مهم سازمانی و مدیریتی هستیم، اظهار کرد: باید میان نقش پارلمان شهری و حوزه مدیریت شهری تفکیک قائل شد و معتقدم این دو حوزه می‌بایست برای افزایش کارآمدی و اثربخشی از حد اعلای انسجام راهبردی برخوردار باشند.
وی با اشاره به اینکه مردم پایتخت در انتخابات مجلس دهم و شورای پنجم اصلاح‌طلبان را شرمنده کردند، افزود: ما پیش‌بینی این رفتار از مردم را نداشتیم. نتیجه آرا انتخابات و اختلاف معنادار میان آخرین نفر از لیست امید با اولین نفر از لیست جریان مقابل و ضریب مشارکت بیش از 3برابری حضور مردم در انتخابات تهران، بار سنگینی بر دوش جریان اصلاحات، اعضای شورای شهر و حتی شهردار گذاشته است.
خزانه‌دار و عضو شورای شهر تهران، گفت: شهرداری تهران به دلیل جایگاه و موقعیت اثرگذارش به طرز بی‌محابایی در خدمت پروژه‌های انتخاباتی قرارگرفته است به‌طوری‌که یکبار فردی از این جایگاه به ریاست جمهوری دست‌یافت و فرد دیگر نیز دو بار تلاش کرد تا از این جایگاه به پاستور برود که بی نتیجه بود.
وی تصریح کرد: آثار برجای‌مانده استفاده از ظرفیت‌های شهرداری تهران برای انتخابات از حمله مغول مخرب تر بوده است. برای نمونه مدیریت گذشته شهرداری تهران، حوزه منابع انسانی را با نگاه پروژه انتخاباتی دنبال کرد و از این رو امروز این حوزه با مشکلات عمده ای مواجه شده است. با توجه به جایگاه مهم شهرداری تهران، اعضای شورای شهر تهران در اولین گام گزاره "راه رسیدن به پاستور از بهشت نمی‌گذرد" را مورد توجه قرار داد و به آن پایان دادند، همچنین اعلام شد که استفاده انتخاباتی از اموال عمومی شهرداری تهران در دوره‌ای که اصلاح‌طلبان هستند، ممنوع است.
به گفته رسولی، اعضای شورای شهر این قول را به مردم دادند که شهردار و شهردارانی که انتخاب می‌کنند، برای اداره شهر تمام ظرفیت خود را به کار خواهند بست، همچنین شهرداری را ملزم کردیم از حوزه‌های که بر مبنای راهبرد انتخاباتی مداخله گرایانه با عناوین و ظواهر مقدس دینی، مذهبی و فرهنگی ورود کرده‌ است، خارج شود زیرا حق نداریم منابع محدود شهرداری را صرف توسعه هیات مذهبی، مساجد و تکایا و نهادهای دینی و مذهبی با رویکرد انتخاباتی کنیم، البته این بدین معنا نیست که ما نسبت به مسائل دینی و مذهبی بی‌توجه هستیم، بلکه معتقدیم باید این اماکن توسط متدین محلات و با مشارکت مردم توسعه یابند.
نائب رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه شورای شهر تهران تأکید کرد: در دومین گام و راهبرد مهم دیگر تلاش کردیم انضباط مالی و شفافیت‌ها را در کوتاه‌ترین زمان ممکن عملیاتی کنیم. برای نمونه تمامی معاملات بالای یک میلیارد تومان بر روی سامانه قرار گرفت تا با شفافیت گلوگاه‌های فساد شناسایی شوند، همچنین در یک تصمیم جدی انتخاب حسابرس شهرداری از طریق فراخوان و با در حضور تمامی شرکت‌کنندگان برگزار شد تا شائبه ای ایجاد نشود.
وی بابیان اینکه در سال 95 و شش ماه اول سال 96، 52درصد از معاملات شهرداری تهران به روش ترک تشریفات و بدون مناقصه واگذارشده است، گفت: به تازگی گفته شده یکی از اعضای شورای شهر تهران اختلاس کرده است، باید دراین‌باره بگویم که ما تابع آقای خاتمی هستیم و بلد نیستیم اختلاس کنیم این کار تخصصی است و باید افرادی باشند که حرفه‌ای باشند.
رسولی همچنین تصریح کرد: طبق قولی که به مردم دادیم، هیچ کدام از اعضای شورای شهر برای تصدی پست یا مسئولیت دولتی از شورای شهر خارج نخواهند شد. مردم از ما توقعاتی دارند که اعضای شورا پاک دستانه و بی‌منت برای مردم کار کند، اعضای شورا نیز خدمه مردم هستند و با وکالت از آن‌ها، شهرداری تهران را راهبری می کنند. مجدداً تأکید می‌کنم که باید از خویش گزینی در مدیریت شهری دوری‌کنیم ما به شورا نیامدیم که برای خانواده و خویشان خود شغل و مسند ایجاد کنیم.
وی درباره منابع انسانی در شهرداری تهران گفت: روابط سببی و نسبی و مناسبات لهجه‌ای شاخص تعیین‌کننده برای جذب نیرو نیست، در دوره گذشته برخی به‌عنوان راننده وارد شهرداری شدند اما به‌یک‌باره ارتقا یافتند و مدیر ارشد شدند. ما به مردم قول دادیم و باید به‌گونه‌ای عمل کنیم تا شاهد تحول نیروی انسانی در شهرداری تهران باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار