در گفت‌وگو با پانا

رئیس کمیته بودجه و نظارت شورای شهر تهران: سامانه شفافیت شهرداری تهران مانع از پنهان‌کاری در قراردادها می‌شود

تهران (پانا) - رئیس کمیته بودجه و نظارت شورای شهر تهران می‌گوید سامانه شفافیت شهرداری تهران با هدف شفاف‌سازی قراردادها ایجاد شده است چرا که در دوره مدیریت گذشته شهرداری، هر کسی که دوست داشت بدون اینکه به اعضای شورای شهر، رسانه‌ها و افکار عمومی پاسخگو باشد، قرارداد منعقد می‌کرد.

کد مطلب: ۸۴۵۵۷۱
لینک کوتاه کپی شد
رئیس کمیته بودجه و نظارت شورای شهر تهران: سامانه شفافیت شهرداری تهران  مانع از پنهان‌کاری در قراردادها می‌شود

مجید فراهانی در گفت‌وگو با پانا درباره روند شفاف‌سازی عملکرد شهرداری تهران با توجه به سامانه شفافیت شهرداری گفت: قطعا سامانه شفافیت با هدف تاباندن نور بر همه اجزای مدیریت شهری ایجاد شده است و حتما اثرات منفی هم خواهد داشت. مگر می‌شود دارویی خورد و آن دارو اثر جانبی نداشته باشد اما وقتی بیمار می‌شویم چاره‌ای نداریم جز اینکه دارو را مصرف کنیم.

رئیس کمیته بودجه و نظارت شورای شهر تهران ادامه داد: هر کاری که در عرصه اجرا، انجام می‌شود حتما باید ارزیابی شود که آیا لیست قراردادها، هزینه‌ها، زمان قرارداد به نفع شهر است یا اینکه در انتشار لیست قراردها مثل سیستمی که در گذشته وجود داشت، پنهان‌کاری می‌شود.

وی افزود: در گذشته هر کسی که دوست داشت، بدون اینکه به اعضای شورای شهر، رسانه‌ها و افکار عمومی پاسخگو باشد، قرارداد منعقد می‌کرد. گرچه اطلاع‌رسانی در این زمینه هم ایراداتی دارد و نباید به سمت برخورد حاشیه‌ای رفت اما شفافیت نداشتن در عملکرد و تصمیم‌گیری بدون نظارت مردم، خسارت‌بارتر از خسارت‌هایی است که ممکن است در این مسیر با آن مواجه شویم.

فراهانی تصریح کرد: ما شفافیت و نظارت تام مردم را برای همه حوزه‌های شهری انتخاب کرده‌ایم و معتقدیم که باید در عملکردمان شفافسازی کنیم.

موضوع شفاف‌سازی به عنوان یکی از اولویت های اصلی مدیریت شهری از زمان آغاز پذیرش مسئولیت شهرداری از سوی نجفی شهردار سابق تهران مطرح شد. بر همین اساس کمیته شفافیت و شهر هوشمند نیز در شورای اسلامی شهر تهران تشکیل و بهاره آروین عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر به عنوان مسئول این کمیته در شورای شهر فعالیت خود را آغاز کرد.

از آبان ماه 1396 انتشار اطلاعات قراردادهای کلان شهرداری تهران (قراردادهای بالای یک میلیارد تومان) از طریق وب سایت «سامانه شفافیت شهرداری تهران» دستور کار قرار گرفت. این سامانه جهت نمایش اطلاعات قراردادها، نیاز به ارتباط سیستمی با سامانه قراردادها و پیمانکاران شهرداری تهران برای دریافت اطلاعات داشت که این امر از آذر ماه 1396 محقق شد.

در نهایت سامانه شفافیت شهرداری تهران در فروردین ماه سال جاری با حضور محمدعلی نجفی شهردار سابق تهران رونمایی شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار