مدیر جهاد کشاروزی شهرستان البرز؛

طرح اصلاح و احیای باغات میوه در شهرستان البرز اجرا شد

قزوین (پانا) - مدیر جهاد کشاورزی شهرستان البرز گفت : به منظور افزایش تولید محصولات باغی طرح اصلاح و احیا باغات میوه دراین شهرستان اجرا شد.

کد مطلب: ۸۴۵۵۴۳
لینک کوتاه کپی شد
طرح اصلاح و احیای باغات میوه در شهرستان البرز اجرا شد

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین یوسفلی با اعلام این خبر افزود : در سال جاری عملیات اصلاح و احیاء باغات میوه از طریق اجرای هرس سبز در باغات انگور در سطح دو هکتار، پیوند درختان پسته به تعداد ۳۰۰ اصله ، تغذیه درختان با استفاده از کودهای کامل باغی از طریق محلول پاشی با آب آبیاری به تعداد ۵۰۰ اصله انجام شد.

وی اظهار داشت : این طرح به منظور اصلاح، نگهداری ،حفظ و جوان سازی باغات میوه از طریق عقد قرار داد با بخش خصوصی (شرکتهای تعاونی) در باغات این شهرستان اجرا شد.

یوسفلی تصریح کرد : اجرای طرح هرس سبز باغات انگور مربوط به بخش محمدیه و اجرای پیوند درختان پسته و تغذیه درختان در روستاهای دیزج و جهان آباد از توابع بخش مرکزی این شهرستان اجرا شده است .

وی از مزایای اجرای هرس سبز را ؛ حذف شاخه های اضافی،بهبود تهویه و کاهش آلودگی های قارچی، نفوذ بهتر نور و تسریع در بلوغ میوه و ایجاد رنگ بهتر در میوه ها (افزایش کمیت و کیفیت میوه ها)و جلوگیری از ریزش گلها ذکرکرد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار