تاکید نمایندگان دائم ایران و برزیل در وین بر رایزنی و همکاری‌های مشترک در چارچوب سازمان ملل متحد

تهران (پانا) - کاظم غریب آبادی، سفیر و نماینده دائم کشورمان نزد دفتر سازمان‌های بین‌المللی در وین، با سفرا و نمایندگان دائم برزیل نزد آژانس بین المللی انرژی اتمی و سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین، به طور جداگانه دیدار و گفت‌وگو کرد.

کد مطلب: ۸۴۵۵۴۱
لینک کوتاه کپی شد
تاکید نمایندگان دائم ایران و برزیل در وین بر رایزنی و همکاری‌های مشترک در چارچوب سازمان ملل متحد

در این دیدار، طرفین ضمن اشاره به روابط خوب و سازنده میان دو نمایندگی در دوره‌های مختلف بر اهمیت‌ها تداوم این ارتباط، به ویژه انجام رایزنی و مشورت در مورد موضوعات مختلف در دستورکار سازمان‌های بین المللی و هماهنگی و همکاری در موضوعات مورد علاقه مشترک، تاکید کردند.

غریب‌آبادی با اشاره به تاریخچه‌ای از همکاری‌های ایران با آژانس در گذشته و حال، از تلاش‌ها و مواضع برزیل در این باره قدردانی کرد.

سفیر و نماینده دائم کشورمان همچنین با اشاره به اقدام یک‌جانبه و غیرقانونی آمریکا در خروج از برجام از یک طرف و تناقض‌گویی‌های آمریکایی‌ها در ارتباط با مذاکره با جمهوری اسلامی ایران از طرف دیگر، بر ضرورت اجرای تعهدات برجام توسط سایر طرف‌ها تأکید کرد و ابراز داشت که جامعه بین‌المللی در حال حاضر مخالف یکجانبه‌گرایی آمریکاست و بر رهیافت‌های چندجانبه در روابط بین‌المللی تاکید می‌کند.

نمایندگان دائم برزیل نیز اظهار کردند که برزیل درخصوص موضوع هسته‌ای و برجام به ارزش‌ها و اصولی معتقد است که همواره از آنها دفاع می‌کند. آنان ضمن حمایت از چندجانبه‌گرایی، اظهار کردند که عملگرایی بر سیاست خارجی برزیل حاکم است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار