اعتماد مردم و معلمان به حوزه ارزیابی عملکرد آموزش و پرورش چالش ها را کاهش می دهد

ارومیه(پانا)-مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: هرچقدر اعتماد مردم و معلمان به حوزه ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات بیشتر باشد، مشکلات و چالشها کمتر خواهد بود.

کد مطلب: ۸۴۵۵۳۵
لینک کوتاه کپی شد
اعتماد مردم و معلمان به حوزه ارزیابی عملکرد آموزش و پرورش چالش ها را کاهش می دهد

گردهمایی رؤسای ادارات ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش سراسر کشور صبح امروز در محل سالن اندیشه اداره کل برگزار شد.

ابراهیم محمدی، مدیرکل آموزش و پرورش استان در این گردهمایی با بیان اینکه سال گذشته بیش از 23 هزار کلاس درس در این استان تشکیل شد؛ افزود: استان آذربایجان غربی با 566 هزار دانش آموز در رتبه 8 کشور از نظر تعداد دانش آموز قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه در حدود 5هزار واحد آموزشی در استان فعال است؛ ادامه داد: از این تعداد 3هزار مدرسه در مناطق روستایی می باشد در حالیکه تنها 30 درصد دانش اموز را پوشش می دهد و این نشان دهنده پراکندگی بافت جمعیتی این استان می باشد.

محمدی بیان کرد: با توجه به اینکه استان آذربایجان غربی جزو چهار استان لازم التوجه از سوی معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری اعلام شده است، امیدواریم در چند سال آینده بخشی از مشکلات استان در خصوص کمبود فضای آموزشی، نیروی انسانی و پوشش تحصیلی با نگاه ویژه سازمان برنامه و بودجه حل شود.

وی خاطر نشان کرد: از لحاظ پوشش تحصیلی وضعیت استان در دوره ابتدایی 98 درصد و دوره متوسطه 72.5 درصد می باشد که نیازمند توجه ویژه است.

این مقام مسئول با اشاره به بیانات حضرت علی (ع) در خصوص ویژگی های مسئولان گفت: پاسخگویی، امانتداری و خدمتگزاری سه ویژگی اصلی مسئولان نظام اسلامی است که باید در جهت تحقق آن اهتمام ویژه داشته باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی، پاسخگویی و شفافیت را از راهبردهای اصلی این اداره کل عنوان کرد و افزود: امانت داری، اخلاص، صبر و پشتکار، ظرافت و ریزبینی باید در سرلوحه کارهای حوزه ارزیابی و رسیدگی به شکایات قرار گیرد.

وی همچنین بر سرعت در رسیدگی به شکایات تاکید کرد و گفت: سوگیری سیاسی به هیچ وجه نباید در حوزه رسیدگی به شکایات مطرح باشد.

محمدی اذعان کرد: آنچه برای مسئولین در این برهه از زمان مهم است، اعتمادسازی است؛ هرچقدر اعتماد مردم و معلمان به حوزه ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات بیشتر باشد، مشکلات و چالشها کمتر خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار