در گفت‌وگو با پانا

تشکیل کمیته‌ای برای حل اختلاف شهرداری و آب منطقه‌ای بر سر چاه‌های غیرمجاز در پایتخت

مدیرعامل آبفای استان تهران: آب منطقه‌ای می‌گوید شهرداری حدود ۳۰ تا ۴۰ میلیون مترمکعب آب برای مصارف غیرمجاز استفاده می‌کند

تهران (پانا) - مدیرعامل آبفای استان تهران از تشکیل کمیته‌ای مشترک میان شهرداری، آبفا و آب منطقه‌ای برای حل اختلاف شهرداری و آب منطقه‌ای بر سر میزان چاه‌های غیرمجاز در پایتخت خبر داد.

کد مطلب: ۸۴۵۵۰۷
لینک کوتاه کپی شد
تشکیل کمیته‌ای برای حل اختلاف شهرداری و آب منطقه‌ای بر سر چاه‌های غیرمجاز در پایتخت

محمدرضا بختیاری در گفت‌وگو با پانا درباره اختلاف قدیمی شهرداری و آبفا بر سر چاه‌های غیر مجاز در تهران، گفت: یکسری چاه‌ها در شهر تهران وجود دارد که قطعا مجوز ندارد. این اختلاف مربوط به آبفا نیست بلکه اختلاف شهرداری با آب منطقه‌ای است چرا که متولی چاه‌ها، آب منطقه‌ای است.

مدیرعامل آبفای استان تهران افزود: اختلافی میان شهرداری و آب منطقه‌ای تهران وجود دارد. آب منطقه‌ای می‌گوید شهرداری تهران یکسری چاه حفر کرده و برای فضای سبز استفاده می‌کند که این چاه‌ها مجوز آب منطقه‌ای را ندارد. در واقع هر چاهی که پروانه آب منطقه‌ای را نداشته باشد، غیرمجاز است.

وی ادامه داد: تا آنجا که می‌دانم آب منطقه‌ای می‌گوید شهرداری حدود 30 تا 40 میلیون مترمکعب آب برای مصارف غیرمجاز استفاده می‌کند.

بختیاری افزود: به همین منظور کمیته‌ای با حضور شهرداری تهران، آب منطقه‌ای و آبفا تشکیل شده است. اکنون همه موارد مربوط به این موضوع احصا می‌شود و برای اولین بار است که این سه نهاد می‌خواهند موارد مربوط به اختلافات را رفع کنند.

بختیاری یادآور شد: آنچه به شهرداری تهران ابلاغ شده این است که در افق 1410 بیشتر از 70 میلیون متر مکعب حق براشت آب از منابع زیر زمینی را ندارد و مابقی را باید از پساب تصفیه شده استفاده کند به نحوی که آبیاری چمن باید با فاضلاب خام و سایر فضای سبز باید با پساب تصفیه شده انجام شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار