سوگواره «احلی من العسل» ششم محرم برگزار می‌شود

مسیب‌زاده: ۳۴هزار هیات مذهبی در مدارس کشور وجود دارد

تهران (پانا) - جلسه ستاد برگزاری سوگواره احلی من‌العسل در معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش برگزار شد.

کد مطلب: ۸۴۵۴۸۵
لینک کوتاه کپی شد
سوگواره «احلی من العسل» ششم محرم برگزار می‌شود

این جلسه با حضور محمدرضا مسیب‌زاده، مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش و علی صابرماهانی، رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی صبح امروز در دفتر معاونت پرورشی وزارت آموزش و پرورش برگزار شد.

در این جلسه نحوه برگزاری سوگواره احلی من‌العسل در سال گذشته با حضور اعضای ستاد، بررسی و درباره برگزاری هرچه بهتر این سوگواره در سال ۹۷ پیشنهادهایی مطرح شد. مسیب‌زاده در این جلسه گفت: «با توجه به فضای موجود در شبکه‌های مجازی که از سوی دشمنان شکل گرفته است، باید خوبی‌ها و کارهای ارزشمند را برای دانش‌آموزان مطرح کنیم تا زمینه تسری این کارها نیز فراهم شود.»

او ادامه داد: «بی‌شک یکی از بهترین فعالیت‌ها و اتفاق مبارک در مدیریت مشارکتی برگزاری سوگواره احلی من‌ العسل است.»

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش گزارشی از برگزاری سوگواره احلی من‌العسل در سال گذشته ارائه کرد و گفت: «سال گذشته برگزاری این جشنواره به عنوان یک اتفاق مبارک رقم خورد که با تشییع جنازه شهیدحججی، شهید مدافع حرم، در میدان امام حسین هم‌زمان شد و در حرم امام خمینی (ره) این سوگواره را برگزار کردیم.»

او افزود: «برگزاری این سوگواره در سال‌های گذشته با استقبال کم‌نظیر استان‌ها همراه بوده و در همه استان‌ها برگزار شده است. سوگواره سال گذشته در ۷۵۰ منطقه آموزشی و نیز در حرم‌ها و امامزاده‌ها برگزار شد. در ۱۳ استان پخش متمرکز این سوگواره را داشتیم و در حوزه اوقاف نیز کار بی‌نظیری صورت گرفت و حدود ۵ میلیون غذا در بین دانش‌آموزان توزیع شد.»

مسیب‌زاده گفت: «امسال تغییر زمان برگزاری این سوگواره را داریم که با تعطیلی مدارس برخورد کرده است و به مدت ۱۰ سال از نظر حضور دانش‌آموز در این تجمع‌ها مشکل داریم. وجود ۳۴ هزار هیات مذهبی در مدارس کشور که حدود ۱۳ هزار از این هیات‌ها از سازمان تبلیغات مجوز فعالیت دارند، می‌تواند اهمیت کار را نشان دهد. باید به ظرفیت‌های تشکل‌های دانش‌آموزی مانند اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان، سازمان دانش‌آموزی و بسیج دانش‌آموزی توجه داشته باشیم.»

رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی و اعضای این ستاد نیز در این جلسه پیشنهادهای خود را برای برگزاری هرچه بهتر سوگواره احلی من العسل ارائه کردند.

دانش‌آموزان عاشورایی همه ساله در ششم ماه محرم و سالروز شهادت حضرت قاسم (ع) در تجمعی گردهم می‌آیند و درس شهادت‌طلبی می‌آموزند. با وجود آنکه در ۲۵ شهریور، مصادف با ۶ محرم، مدارس تعطیل هستند، سوگواره امسال نیز همانند سال‌های گذشته بدون وقفه برگزار می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار