اعضای مجلس دانش آموزی باید تمام مشکلات دانش آموزان را بازگو کنند

شیراز(پانا) – رئیس سازمان دانش آموزی استان فارس از اعضای مجلس دانش آموزی خواست تا با همفکری و تبادل نظر خود، دانش آموز باوری و دانش آموز محوری را تحقق بخشند.

کد مطلب: ۸۴۵۴۵۹
لینک کوتاه کپی شد
اعضای مجلس دانش آموزی باید تمام مشکلات دانش آموزان را بازگو کنند

محسن کلاری در افتتاحیه نخستین نشست قطبی نمایندگان نهمین دوره مجلس دانش آموزی با اشاره به جایگاه ویژه مجلس دانش آموزی اظهار داشت: اعضا باید با ارائه راهکار ها و راهبرد های عملی بحث دانش آموز محوری را تحقق بخشند.

وی با بیان این که اگر قرار است در نظام آموزشی تحولی رخ دهد، باید توسط خود ما صورت گیرد عنوان کرد: با توجه به آرا و اعتماد دانش آموزان به اعضای مجلس ، برای ایجاد تحول باید ابتدا از ساختار مجلس این امر را آغاز کنیم.

رئیس سازمان دانش آموزی استان فارس افزود: اعضای مجلس دانش آموزی باید بدون هرگونه ملاحظه کاری، تمام مشکلات و اتفاقاتی که در مدارس رخ می دهد را به مسئولان بازگو کنند.

کلاری ادامه داد: برای حل مشکلات نظام آموزشی کشور نباید با مصلحت اندیشی از راهکار ها عبور کنیم، و باید مشکلات را حل کنیم یا به سمت حل شدن آن ها حرکت نماییم.

وی با اشاره به توسعه فضای مجازی و رسانه در میان دانش آموزان بیان داشت: از زمانی که فضای مجازی وارد فضای دانش آموزی شد، دانش آموزان صاحب چیزی به نام والدین الکترونیکی شدند.

رئیس سازمان دانش آموزی استان فارس خاطر نشان کرد: باید برای هدایت دانش آموزان در فضایی غیر آموزشی، هدایت کننده هایی الکترونیکی در نظر بگیریم، و مشکلات مسیر را برای آنان مرتفع کنیم، در غیر اینصورت نظام آموزشی به سمت نابودی حرکت خواهد کرد.

کلاری با اشاره به بحران های ناشی از تحریم ها تاکید کرد: تحریم ها زمانی تبدیل به بحران شد، که ما نتوانستیم یک همفکری داشته باشیم.

وی ادامه داد: دانش آموزان همواره در همه کشورهای جهان با ارائه راهکارهای نوین خود، زمینه های پیشرفت را فراهم کرده اند، و ما باید با توجه به دانش آموزان، ر نظام آموزشی و استفاده ازراهکار های نوین آن ها زمینه های پیشرفت را فراهم کنیم.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که ماحصل جلسات مجلس دانش آموزی منجر به مصوباتی برای حل مشکلات مدارس و دانش آموزان شود و باعث حرکت رو به جلوی نظام آموزشی کشور شود.

نخستین نشست ملی - قطبی نمایندگان مجلس دانش آموزی با حضور 25 تن از اعضای این مجلس از تاریخ 22 الی 24 مرداد ماه در شیراز برگزار خواهد شد.

خبرنگار: پوریا کشاورز

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار