معاون فرهنگی آموزش و پرورش فارس: با تبدیل صحبت به عمل شاهد رشد و توسعه نظام آموزشی خواهیم بود

شیراز(پانا) - معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان فارس گفت: مجلس دانش آموزی باید به سمت عملیاتی شدن پیش برود و جلساتی مستمر با مسولان برگزار نماید تا شاهد تغییر و تحول در آموزش و پرورش باشیم.

کد مطلب: ۸۴۵۴۴۲
لینک کوتاه کپی شد
معاون فرهنگی آموزش و پرورش  فارس: با تبدیل صحبت به عمل شاهد رشد و توسعه نظام آموزشی خواهیم بود

محمد نظری در حاشیه افتتاحیه نخستین نشست منطقه ای نمایندگان نهمین دوره مجلس دانش آموزی در گفت و گو با خبرنگار پانا، نگاه خود را به مجلس دانش آموزی نگاهی متفاوت بیان کرد و اظهار داشت: برای این مجلس باید ساختمانی جدا در نظر گرفته شود که جلساتی مستمر با مسئولان استان خود داشته باشند، تا آن ها مجری برنامه های مجلس باشند.

وی با اشاره به این که در تهران جلسات مجلس در ساختمان مخصوص به خود برگزار می شود، عنوان کرد: باید یک ساختمان و مکانی برای مجلس دانش آموزی در استان در نظر بگیریم تا نمایندگان استان به صورت مستمر با شورای دانش آموزی و دانش آموزان در ارتباط باشند و با جمع آوری مطالبات دانش آموزان بتوانند طرحهای کاربردی در راستای پیشبرد نظام آموزش و پرورش با نگاه خود دانش آموزان ارائه دهند.

معاون فرهنگی پرورشی اداره کل آموزش و پرورش فارس ادامه داد: باید مکانی در خور مجلس دانش آموزی در اختیار سازمان دانش آموزی قرار گیرد تا براساس برنامه هایی که برای آن ها تدوین می شود در آنجا عمل کنند و مصوبات را بررسی و با دعوت از مسئولان آموزش و پرورش و استان و تشکیل کمیسیون های تخصصی مصوبات خود را پیگیری کنند.

نظری با بیان این که ما کمتر به سراغ مخاطب اصلی که دانش آموز است رفتیم گفت: برای تدوین برنامه های متناسب با نیاز های دانش آموزان باید اعضای مجلس با در کنار هم قرار گرفتن نیاز نسل جدید دانش آموزی را بیان کنند.

وی با اشاره به یک اصل اساسی که متناسب با نیاز مخاطب حرکت کنیم و به سمتی که خودمان می خواهیم برسانیم و آن را به نظام تعلیم و تربیت پیوند دهیم، افزود: از 6 ساحتی که در سند تحول بنیادین تعریف شده، یکی از آن ها ساحت سیاسی و اجتماعی است که مجلس دانش آموزی می تواند تبلور عینی این ساحت باشد.

وی تاکید کرد: عمل کردن به وظایف، امری بسیار مهم است و تا صحبت ها به عمل تبدیل نشود، نمیتوانیم شاهد رشد و توسعه نظام آموزشی کشور باشیم.

معاون فرهنگی پرورشی اداره کل آموزش و پرورش فارس با بیان این که اعضای مجلس دانش آموزی باید ترسیم کننده مسیر کاری باشند و از مسئولان مطالبه داشته باشند، بیان داشت: نمایندگان باید با تمام قوا از این ظرفیت ایجاد شده استفاده کنند و نسبت به مسئولان منتقد باشند.

نظری با بیان این که ساختمان مجلس دانش آموزی خود دارای پیام های بسیاری است، خاطر نشان کرد: شما باید بتوانید در آن مجلس تصمیمات کلان در حوزه دانش آموزی بگیرید و با کنکاش در مصوبات و بخشنامه های آموزش و پرورش به دنبال رفع عیب آن راهکار ها همراه با استدلال باشید و ما هم استقبال میکنیم.

وی از نمایندگان خواست تا از فرصت حضور در کمیسیون های مختلف در مجلس دانش آموزی استفاده کنند و با ارائه طرحهای خلاقانه و کارشناسی شده، سبب بروز تغییرات گسترده در فعالیتها و بخشنامه های دانش آموزی باشند.

نخستین نشست ملی - قطبی نمایندگان مجلس دانش آموزی با حضور 25 تن از اعضای این مجلس از تاریخ 22 الی 24 مرداد ماه در شیراز برگزار خواهد شد.

خبرنگار: پوریا کشاورز

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار