حمایت از کالای داخلی بهترین راهکار تنظیم بازار ارز است

همدان (پانا) - استاندار همدان گفت: برگزاری نمایشگاه های بین المللی و حمایت از کالای داخلی بهترین راهکار برای تنظیم قیمت ارز است.

کد مطلب: ۸۴۵۴۲۴
لینک کوتاه کپی شد
حمایت از کالای داخلی بهترین راهکار تنظیم بازار ارز است

محمدناصر نیکبخت در جریان بازدید از غرفه صنعتگران همدان در نخستین نمایشگاه بین المللی واحدهای کوچک و متوسط صنعتی واقع در مصلی بزرگ تهران، اظهار داشت: این نمایشگاه توانمندی ما را نشان داد و ثابت کرد با تقویت و حمایت از واحدهای کوچک و متوسط صنعتی می توان در کنار اشتغال زایی، خودکفا شد.
وی با اشاره به اینکه این نمایشگاه فرصتی برای معرفی و شناختن واحد های کوچک صنعتی است، افزود: توانمندی برخی واحدهای شرکت کننده در این نمایشگاه برای بازدیدکنندگان غیرقابل باور است و جای شگفتی دارد.
نیکبخت اضافه کرد‌: واحدهای کوچکی از همدان داریم که تولیدات خود را به کشورهای اروپایی همچون لهستان صادر می کند.
وی با اشاره به ضرورت استفاده از کالای ایرانی و فرهنگ سازی در این حوزه گفت: وقتی ما کالاهای مورد نظر را تولید کنیم دیگر نیازی به واردات نداریم.
استاندار همدان ابراز امیدواری کرد که با معرفی واحدهای کوچک و همچنین شناساندن راه تولید ملی بتوان مشکل اشتغال و واردات بیش از اندازه را حل کرد.
نیکبخت تاکید کرد: صنایع کوچک و متوسط ناجی اشتغال، تولید و توسعه کشور است.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز در جریان این بازدید گفت: همدان یکی از استان های مهم در بحث صنایع کوچک و متوسط است.
صادق نجفی گفت: شهرهایی همچون لالجین، تویسرکان و ملایر قابلیت های ویژه ای برای راه اندازی صنایع کوچک دارند.
وی افزود: طرح تولید پوشاک در همدان در دستور کار قرار دارد و 20 روستا با شعار هر روستا یک کارگاه، با نیروهای بومی انواع پوشاک تولید می کنند.
نجفی بیان کرد: به مناسبت 21 مرداد روز حمایت از صنایع کوچک و متوسط، تمامی افرادی که در زمینه واگذاری زمین در شهرک های صنعتی بدهکار هستند، با پرداخت بدهی خود از 80 درصد تخفیف بهره مند می شوند.
وی تاکید کرد: آمادگی داریم تا بخشی از زمین شهرک های صنعتی همدان را به حوزه گردشگری واگذار کنیم.
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی همدان نیز در این بازدید گفت: این نخستین و بزرگترین نمایشگاه توانمندی های صنایع کوچک کشور است که 33 واحد از همدان نیز در آن حضور دارند.
کیوان گردان افزود: این واحدها در حوزه های صنعتی، صنایع هایپر، صنایع دانش بنیان و دسته های مختلف صنایع دستی به نمایندگی از همدان در این نمایشگاه شرکت کردند.
نخستین نمایشگاه بین المللی واحدهای کوچک و متوسط صنعتی از 21 تا 23 مرداد همزمان با روز ملی حمایت از صنایع کوچک در مصلی امام خمینی (ره) دایر است.
در این نمایشگاه یکهزار و 200 واحد شامل 800 واحد تخصصی،? 400 واحد فروش و همچنین 10 واحد خارجی از ترکیه، ?پاکستان، اتریش و کره جنوبی شرکت دارند.
صاحبان صنایع مختلف در رشته های فلزی، فضایی، شیمیایی، نساجی، پوشاک، برق و الکترونیک، کشاورزی، خودرو، پزشکی،? لوازم خانگی و مصالح ساختمانی توانمندی های خود را در این محل به نمایش گذاشتند و 10 کارگاه جانبی در آن برگزار می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار