رئیس دبیر خانه مجلس دانش‌آموزی: مجلس دانش‌آموزی جایگاهی برای اجرای سند تحول بنیادین است

شیراز (پانا) –- رئیس دبیر خانه مجلس دانش آموزی گفت: اعضای مجلس دانش آموزی باید راهگشای خود و دانش آموزان آینده باشند و نقشی در توسعه کشور داشته باشند.

کد مطلب: ۸۴۵۴۲۲
لینک کوتاه کپی شد
رئیس دبیر خانه مجلس دانش‌آموزی: مجلس دانش‌آموزی جایگاهی برای اجرای سند تحول بنیادین است

زهرا پناهی روا در افتتاحیه نخستین نشست قطبی نمایندگان نهمین دوره مجلس دانش‌آموزی، با اشاره به جایگاه ویژه مجلس دانش‌آموزی اظهار کرد: ما باید از طریق مجلس دانش‌آموزی به اهداف سند تحول بنیادین دست پیدا کنیم، و تحولی را در نگاه دانش‌آموزان و مسئولان به نظام آموزشی ایجاد کنیم.

وی از اعضای مجلس دانش‌آموزی خواست تا به تمام دانش‌آموزان کشور خدمت کنند و ادامه داد: اعضای مجلس باید با تغییر در نگاه دانش‌آموزان، کاری کنند تا آنان بتوانند خودشان راهشان را پیدا کنند.

مشاور معاون وزیر با اشاره سند تحول بنیادین آموزش و پرورش افزود: سند تحول نشانه این است که ما یک تحول جدید در نظام آموزشی ایجاد کنیم و از خستگی و وارفتگی دانش‌آموزان جلوگیری کنیم.

رئیس دبیر مجلس دانش‌آموزی کشور بیان داشت: اعضای مجلس دانش‌آموزی باید آگاهی خود را افزایش دهند و با راهکار ها، راه حل ها و پیشنهادهای خود به مسئولان زمینه تغییرات و تحولات را ایجاد کنند.

پناهی روا تاکید کرد: شما باید از بخش‌نامه‌ها و آیین‌نامه‌هایی که تصویب می‌شود، مطالب مهم را دریابید و با بررسی آنها راهکار های خود را برای تکمیل این مصوبات ارائه کنند

وی در خصوص هدف وزارت آموزش و پرورش در ایجاد تحول گفت: وزارت آموزش و پرورش سعی دارد تا انباشت مطالب در آموزش دانش‌آموزان را کاهش دهد و یادگیری عملی و خلاقیت و کار آفرینی را به نظام آموزشی کشور وارد کند.

وی با بیان اینکه مجلس دانش‌آموزی پلی ارتباطی میان آموزش و پرورش و بدنه دانش‌آموزی است، گفت: جایگاه مجلس دانش‌آموزی، جایی است که ما می توانیم روی آن حساب کنیم و تمام دانش‌آموزان نیز می توانند به آن ورود کنند.

رئیس دبیرخانه مجلس دانش‌آموزی ادامه داد: مجلس دانش‌آموزی به عنوان یک نهاد صنفی مشورتی است که دانش‌آموزان باید از فیلتر های سختی گذر کنند و اعتماد و رای دانش‌آموزان را به دست آورند تا بتوانند به این مجلس راه یابند.

پناهی روا با اشاره به مسئولیت سنگین اعضای مجلس دانش‌آموزی تفاوت دوره نهم با دوره‌های قبل مجلس دانش‌آموزی را عبور از فیلترهای بیشتر دانست، و افزود: پررنگ شدن شوراهای دانش‌آموزی در مناطق و استان‌ها در مجلس نهم از تفاوت‌های مهم این دوره است.

وی ادامه داد: در این دوره باید از طریق جلساتی که با شوراها برگزار می‌شود، به خوبی بتوانید اجرایی شدن مصوبات را پیگیری کنید و حرف و مشکلات دانش‌آموزان را بیان کنید، چرا که شوراها مکان جمع آوری حرفها و مشکلات دانش‌آموزان است.

وی در خصوص مدیریت شورا ها تصریح کرد: مدیریت شوراها برعهده سازمان دانش‌آموزی گذاشته شده است و با جلسات بیشتری که برگزار می شود شما باید پیگیر مطالبات دانش‌آموزان باشید و این مطالبات را کارشناسی کنید و طرح ها و ایده های خود را وارد مجلس کنید.

نخستین نشست ملی - قطبی نمایندگان مجلس دانش‌آموزی با حضور 25 تن از اعضای این مجلس از تاریخ 22 تا 24 مرداد ماه در شیراز برگزار خواهد شد.

خبرنگار: پوریا کشاورز

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار