رئیس هیئت پزشکی ورزشی استان گلستان

کلینیک سلامت ورزشکاران در استان گلستان راه‌اندازی می‌شود

گرگان (پانا) - با کمک فدراسیون پزشکی ورزشی و در صورت تخصیص زمین، کلینیک سلامت ورزشکاران امسال در استان گلستان راه‌اندازی می‌شود.

کد مطلب: ۸۴۵۳۷۱
لینک کوتاه کپی شد
کلینیک سلامت ورزشکاران در استان گلستان راه‌اندازی می‌شود

علی‌اصغر آیت‌اللهی اظهار داشت: به دنبال زمین برای ساخت کلینیک سلامت ورزشکاران در استان گلستان هستیم و زمین مورد نظر هم انتخاب شده اما برای واگذاری زمین به هیئت با مشکل روبرو هستیم.

وی افزود: در صورت واگذاری زمین، این کلینیک با هزینه فدراسیون پزشکی ورزشی با اعتبار 600 میلیون تومان در 4 طبقه با امکانات کامل راه‌اندازی خواهد شد.

رئیس هیئت پزشکی ورزشی استان گلستان تصریح کرد: سال گذشته 59 هزار و 600 ورزشکار در استان گلستان ساماندهی شده و کارت بیمه ورزشی دریافت کردند و امسال نیز تاکنون حدود 30 هزار نفر در استان بیمه شدند.

آیت‌اللهی افزود: امسال تاکنون 600 ورزشکار در استان بررسی و بیش از 300 میلیون تومان هزینه درمان ورزشکاران را پرداخت کردیم و تاکنون بیش از 30 ورزشکار را برای درمان به تهرام اعزام کرده و عمل جراحی داشتیم.

وی اظهار کرد: امسال سقف درمان به 7 میلیون تومان افزایش یافته و هزینه های درمان دندانپزشکی نیز تا سقف یک میلیون تومان به هر ورزشکار پرداخت می‌شود.

رئیس هیئت پزشکی ورزشی استان گلستان با اشاره به فعال بودن این هیئت در همه شهرستان ها و شهرهای بزرگ استان اظهار داشت: کمیته های مختلف در هیئت استان فعال شده و ما بک هیئت پشتبیان و حامی ورزشکاران و قهرمانان هستیم.

آیت‌اللهی با اشاره به الکترونیک شدن کارت‌های بیمه ورزشی در استان گفت: دوره‌های آموزشی را از دانش‌آموزان در استان گلستان آغاز کردیم تا دانش آموزان و خانواده‌ها با داروهای مکمل و برخی داروهای غیرمجاز آشنا شوند.

وی با بیان اینکه استفاده از داروهای مکمل در ورزش حرفه‌ای مجاز است، افزود: ورزشکاران باید زیر نظر پزشکان متخصص داروها را مصرف کنند و ما نظارت کامل بر باشگاه ها و اماکن ورزشی در استان داریم و متاسفانه در برخی باشگاه‌های پرورش اندام استان این موضوع دیده شده است.

رئیس هیئت پزشکی ورزشی استان گلستان گفت: تاکنون بیش از 80 باشگاه ورزشی در استان گلستان رصد شده و سعی داریم با برگزاری دوره‌های آموزشی و افزایش آگاهی مردم و خانواده‌ها از مصرف این داروهای مکمل جلوگیری کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار