نائب رئیس اول اتحادیه صنف مشاوران املاک:‌ مشکل مسکن تنها با وام حل نمی‌شود

میانگین قیمت مسکن در تهران ۷ میلیون تومان شده است

تهران (پانا) – به گفته نائب رئیس اول اتحادیه صنف مشاوران املاک کشور تنها با تسهیلات بانکی نمی‌توان مشکل مسکن را حل کرد.

کد مطلب: ۸۴۵۳۵۹
لینک کوتاه کپی شد
نائب رئیس اول اتحادیه صنف مشاوران املاک:‌ مشکل مسکن تنها با وام حل نمی‌شود

به گزارش رادیو اقتصاد، حسام عقبایی افزود: ضرورت ایجاب می‌کند در کنار این روش از مدل‌های دیگر نیز استفاده شود چرا که تمامی دهک‌های نیازمند به مسکن با این روش صاحب‌خانه نخواهند شد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه همواره جزء موافقان ارائه تسهیلات بانکی در حوزه مسکن بوده است، اظهارکرد: اعطای وام به متقاضیان در وضع فعلی اقتصاد ایران از دلایل گرانی مسکن نیست.

نائب رئیس اول اتحادیه صنف مشاوران املاک کشور با بیان اینکه هم اکنون متوسط قیمت مسکن در تهران هفت میلیون تومان است، اظهار کرد:‌ قیمت یک آپارتمان ۶۰ متری در تهران امروز با این حساب بطور متوسط ۴۲۰ میلیون تومان تمام می‌شود.

عقبایی بیان داشت: سال گذشته در این برهه از زمان یک فقره وام ۸۰ تا ۱۰۰ میلیون تومانی ۵۰ درصد ارزش چنین آپارتمامی را پوشش می‌داد ولی در وضع فعلی با توجه به کاهش ارزش پول ملی و رشد نامتعارف قیمت مسکن شاید کمتر از یک پنجم تا یک ششم ارزش اقتصادی یک آپارتمان حداقلی را بتواند تامین کند.

وی گفت: ارقامی که بانک‌ها در خصوص تسهیلات بانکی امروز اعلام می‌کنند خیلی در افزایش قدرت خرید مردم موثر واقع نخواهد شد.

نائب رئیس اول اتحادیه صنف مشاوران املاک کشور ضمن اشاره به اینکه تزریق نقدینگی در بازار خود از دلایل تورم است، گفت: این یک اصل مورد پذیرش در تمامی اقتصادهای جهان است.

وی افزود: سال‌های ۱۳۸۴ تا ۱۳۹۲ با وجود منع ارائه تسهیلات بانکی برای خرید مسکن در کشور طی این سال‌ها قیمت مسکن در شهر تهران ۱۲۰ درصد گران شد.
عقبایی بیان داشت: تسهیلات بانکی که طی چند ساله اخیر در حوزه خرید مسکن پرداخته شده است با توجه به همه ایرادهای آن از قبیل سود بالا، مبلغ کم، مدت بازپرداخت کم و بسیاری موارد دیگر روی هم رفته مزایایش بیشتر از معایبش بوده است و به عبارتی در کمک به افزایش قدرت خرید مردم بی‌تاثیر نبوده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار