بهره‌برداری از 2 نیروگاه خورشیدی با صرف اعتبار100 میلیارد تومان در فارس

شیراز (پانا) - دو نیروگاه خورشیدی هرکدام به ظرفیت ده مگاوات در مناطق اقلید و دیندارلو در استان فارس با صرف اعتبار 100 میلیارد تومان مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

کد مطلب: ۸۴۵۳۳۸
لینک کوتاه کپی شد
بهره‌برداری از 2 نیروگاه خورشیدی با صرف اعتبار100 میلیارد تومان در فارس

به گزارش روابط عمومی شرکت برق منطقه ای فارس، استان فارس با برخورداری از بیشترین پتانسیل جذب تابش انرژی خورشیدی به‌عنوان یکی از مستعدترین استان‌های کشور در احداث نیروگاه‌های خورشیدی است. به‌همین منظور بهره‌گیری از نیروگاه خورشیدی در راستای اجرایی شدن سیاست‌های کلان طرح اقتصاد مقاومتی در اولویت پروژه‌های صنعت برق کشور قرار دارد.

مدیر عامل شرکت برق منطقه ای فارس، با اشاره به اهمیت احداث نیروگاه خورشیدی و تولید برق از انرژی های تجدید پذیر اظهار کرد : حرکت به سوی استفاده از سوخت های غیر فسیلی و انرژی های تجدید پذیر یکی از اهداف مهم وزارت نیرو است وروند این امر در استان فارس نیز با توجه به برخورداری از بیشترین پتانسیل جذب تابش انرژی خورشیدی ، بسیار چشمگیر است .

عبدالعزیز کریمی ادامه داد: تاکنون استقبال خوبی از طرف سرمایه گذاران داخلی و خارجی در راستای احداث نیروگاه خورشیدی به عمل آمده است در این راستا وجود کارخانه تولید پنل خورشیدی در شهرک صنعتی شیراز ، کمک قابل توجهی به این روند خواهد کرد .

حمزه روغنیان معاون بهره برداری شرکت برق منطقه ای فارس با اشاره به توسعه انرژی های تجدید پذیر در کشور گفت : با در نظر گرفتن توسعه انرژی های تجدیدپذیر در کشور و لزوم تغییر رویکرد تولید انرژی از سوخت های فسیلی به انرژی های نو ، وزارت نیرو حمایت خود را از سرمایه گذاران در بخش خصوصی اعم از داخلی و خارجی اعلام کرد ه است .

وی در ادامه افزود : خوشبختانه با افزایش سرعت در اجرای طرح های مزبور ، روز به روز شاهد روند مثبت و نتایج رو به رشد سیاست های دولت در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی و تولید و شکوفایی کشور هستیم .

روغنیان احداث نیروگاه خورشیدی ساخت داخل در شمال فارس را اقدامی مهم و اساسی ذکر کرد و گفت : این نیروگاه بزرگترین نیروگاه خورشیدی کشور است که برای اولین بار با طراحی صد درصد ایرانی و بومی و با سر مایه گذاری بخش خصوصی انجام می شو د .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار