بازتاب بیانات رهبر معظم انقلاب در رسانه های عربی

تهران (پانا) - رسانه های عربی زبان بیانات امروز دوشنبه آیت الله سید علی خامنه ای رهبر معظم انقلاب را درباره مقابله با فساد و مشکلات اقتصادی کشور و عدم مذاکره با آمریکا بازتاب دادند.

کد مطلب: ۸۴۵۲۹۳
لینک کوتاه کپی شد
بازتاب بیانات رهبر معظم انقلاب در رسانه های عربی

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، شبکه سعودی 'العربیه' با پوشش سخنان رهبر کشورمان، درباره احتمال وقوع درگیری نظامی با آمریکا به نقل از رهبری نوشت: جنگ روی نمی دهد و ما مذاکره نخواهیم کرد، این خلاصه چیزی است که همه مردم ایران باید آن را بدانند.

العربیه که بیشتر به سخنان رهبری درباره فساد و اوضاع اقتصادی کشور پرداخته است، به نقل از ایشان نوشت: اگر عملکرد مسئولان بهتر، مدبرانه تر و قوی تر و به موقع باشد، تحریم های اقتصادی تاثیر زیادی نمی گذارد.

این شبکه سعودی که طی روزهای اخیر به طور گسترده تحولات داخلی ایران را پوشش داده است، در ادامه به نقل از رهبری افزود: فساد در کشور افعی 7 سر است و باید به طور کامل نابود شود.

هزاران نفر از اقشار مختلف مردم امروز دوشنبه در حسینیه جماران با آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب دیدار کردند.

روزنامه 'رای الیوم' نیز با بازتاب سخنان رهبر کشورمان نوشت که رهبر ایران، مشکلات اقتصادی این کشور را ناشی از سوء مدیریت مسئولان و نه فقط تحریم های آمریکا می داند.

رای الیوم به سخنان ایشان درباره کاهش ارزش پول ملی ایران اشاره کرد و درباره مذاکره با آمریکا نیز به نقل از ایشان نوشت: جنگی روی نمی دهد و با آمریکا مذاکره نخواهیم کرد.

روزنامه سعودی 'الشرق الاوسط' نیز با این تیتر 'رهبر ایران سوء مدیریت را عامل ایجاد مشکلات اقتصادی می داند' سخنان رهبر کشورمان را درباره فساد و نحوه مقابله با آن پوشش داد و اشاره ای به مخالفت ایشان با مذاکره با آمریکا نکرد.

الشرق الاوسط به نقل از رهبری نوشت: کاهش ارزش پول ملی از مشکلات کنونی اقتصاد کشور است. بیشتر مردم مشکلات معیشتی امروز را احساس می‌کنند. بخشی از مردم واقعاً زیر فشارند و گرانی مواد غدایی و مسکن و... به آنها فشار می ‌آورد.

شبکه خبری 'روسیا الیوم' نیز در تیتری با عنوان 'رهبر ایران درباره مذاکره با آمریکا هشدار داد'، بخشی از سخنان رهبر جمهوری اسلامی ایران را درباره مذاکره با آمریکا و نحوه مقابله با فساد و مشکلات اقتصادی پوشش داد.

شبکه خبری 'عربی 21' نیز بدون اشاره به اظهارات رهبری درباره مشکلات اقتصادی ایران، به طور کامل به سخنان ایشان درباره آمریکا پرداخت و به نقل از ایشان نوشت: درخواست آمریکا برای انجام مذاکره با ایران مسئله جدیدی نیست، آنها از آغاز پیروزی انقلاب اسلامی بارها این مسئله را مطرح کرده اند

العربی 21 در ادامه به نقل از رهبری نوشت: آمریکایی ها در مذاکرات شیوه خاصی دارند، آنها مذاکره را یک 'دادو ستد' می دانند و با تکیه بر قدرت و پول هرگونه مقاومت در برابر تحقق اهداف خود را ناکام می گذارند.

سایر شبکه های عربی از جمله المیادین لبنان، الجزیره قطر و المنار لبنان نیز سخنان رهبری را پوشش دادند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار