در گفت‌وگو با پانا

فعالان تشکل‌های جوانان از امریه سربازی برخوردار می‌شوند

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان: به‌زودی امریه سربازی ورزشکاران تعیین تکلیف می‌شود

تهران (پانا) - معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان می‌گوید طبق تفاهم‌نامه میان این نهاد و ستاد کل نیروهای مسلح قرار است مشمولان فعال در تشکل‌های حوزه جوانان از امریه سربازی برخوردار شوند.

کد مطلب: ۸۴۵۲۸۰
لینک کوتاه کپی شد
فعالان تشکل‌های جوانان از امریه سربازی برخوردار می‌شوند

محمدمهدی تندگویان در گفت‌وگو با پانا درباره امضا تفاهم‌نامه‌ای بین وزارت ورزش و جوانان و ستاد کل نیروهای مسلح به منظور برخورداری جوانان فعال در تشکل‌های حوزه جوانان از امریه سربازی گفت: این توافق‌نامه بیش از دو هفته پیش، نهایی شد و به امضای وزیر ورزش و جوانان رسید و سردار باقری نیز امضا کرد.

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان افزود: پیرو این توافق‌نامه، یک دستورالعمل اجرایی نیز باید برای موضوع امریه در حوزه تشکل‌های جوانان تهیه شود. بر این اساس قرار است روز چهارشنبه هفته جاری اولین جلسه دستورالعمل کمیته مشترک بین وزارت ورزش و جوانان و ستاد نیروهای مسلح برگزار شود.

وی ادامه داد: در این راستا با دو بخش در وزارت ورزش و جوانان روبه‌رو هستیم که یک بخش مربوط به تشکل‌های جوانان است و یک بخش هم مربوط به ورزشکاران است که امریه را از قبل داشتند و قرار است در تفاهم‌نامه ما تکلیفشان معلوم شود.

تندگویان در ادامه با اشاره به تعهدات وزارت ورزش و جوانان در تفاهم‌نامه مذکور گفت: برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی در حوزه ورزش برای سربازان بر عهده این وزارتخانه قرار دارد و علاوه بر این دوره‌های مهارت اجتماعی تشکل‌ها نیز برای سربازان نیز باید اجرا شود که این آمادگی از سوی ما وجود دارد. همچنین در حال مذاکره با جهاد دانشگاهی هستیم که این مراحل به صورت کشوری برگزار شود.

معاون ساماندهی امور جوانان خاطرنشان کرد: البته برای اجرای امریه، سهمیه مشخص می‌شود به طوری که اکنون معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری هم با همین سبک پیش رفته است و هفته گذشته تفاهم‌نامه‌ای را امضا کرده است که طبق آن به تعدادی از فعالان شرکت‌های دانش‌بنیان امریه می‌دهند. البته برای ما هنوز عدد سهمیه مشخص نشده است اما با توجه به آن عددی که تخصیص می‌یابد، یکسری شرایط برای تشکل‌ها خواهیم گذاشت که دستورالعمل آن طی دوماه آینده تهیه و ابلاغ خواهد شد.

وی تصریح کرد: مشمولانی که در تشکل‌های حوزه جوانان فعالیت می‌کنند، می‌توانند طبق شاخص‌هایی که تعریف می‌شود و درصورت دارا بودن این شاخص‌ها مدارک خود را برای استفاده از سهمیه امریه ارائه دهند و پس از اینکه مدارک آنها بررسی شد با توجه به تعداد سهمیه و امتیازی که در فرم‌ها وجود دارد،می‌توانند از امریه استفاده کنند. البته طبق تفاهم‌نامه، این افراد شش ماه دوران پایانی سربازی خود را می‌توانند به عنوان امریه در تشکل‌های حوزه جوانان بگذرانند و به هر حال شامل همه تشکل‌ها و همه اعضای آنها نمی‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار