در پاسخ به پانا

سخنگوی وزارت بهداشت: امکانات اقامت و اسکان برای همراهان بیمار باید بیشتر شود

منکر مشکلات اسکان همراهان بیماران نیستیم

تهران (پانا)- سخنگوی وزارت بهداشت گفته است که وضع همراهان بیمار که به شهرهای بزرگ اعزام می‌شوند در مقایسه با گذشته بهتر شده است و کمتر می‌بینیم که برای اسکان مقابل بیمارستان‌ها چادر بزنند.

کد مطلب: ۸۴۵۲۶۶
لینک کوتاه کپی شد
سخنگوی وزارت بهداشت: امکانات اقامت و اسکان برای همراهان بیمار باید بیشتر شود

دکتر ایرج حریرچی، سخنگوی وزارت بهداشت در نشست خبری امروز خود در پاسخ به پانا درباره اینکه چرا با وجود تمهیداتی که گفته می‌شود برای اسکان همراهان بیماران در نظر گرفته شده، هنوز عده‌ای از خانواده‌ها جلوی بیمارستان‌ها سرگردانند، گفت:‌ اولین نکته‌ای که باید بگویم این درخواست از مردم است که در هر منطقه‌ای که هستند به بیمارستان شهر و استان خودشان اعتماد کنند و این الزام را ایجاد نکنند که بیمارشان به کلانشهرها برود. مردم باید بدانند تیم پزشکی در هر بیمارستانی با تعهد و وظیفه به مسئولیتشان عمل می‌کنند و فقط در صورتی که آنها لازم بدانند باید بیمارشان را به تهران یا سایر کلانشهرها بفرستند.

او افزود: مورد دیگر این است که وقتی کسی بیمار و عازم شهرهای بزرگ می‌شود دیگران وفاداری و محبت را لزوما در این نبینند که از شهرهایشان عازم بیمارستانی شوند که بیمار در آنجا بستری است و به این صورت هم خودشان و هم بیمار را به سختی بیندازند، هزینه رفت و آمد و اسکان را به خودشان تحمیل کنند. در عین حال ما این تدارک را مخصوصا برای بیمارستان‌های مربوط به کودکان دیده‌ایم که در اکثر بخش‌های نوزادان و بچه‌ها اتاق استراحت مادران وجود داشته باشد.

دکتر حریرچی ادامه داد:‌ برای بیماران صعب‌العلاج و کودکان، هم از منابع خودمان و هم با کمک‌های خیرین و شهرداری، 40 هزار تخت همراه کنار تخت بیمار در نظر گرفته‌ایم و در مجاورت بیمارستان‌های بزرگ هم محل اسکان موقت ایجاد کرده‌ایم. با این اتفاقات، نمی‌گوییم که بلاتکلیفی همراهان بیماران به صفر رسیده اما تا حدود زیادی کاهش پیدا کرده است و دیگر در کنار بسیاری از بیمارستان‌ها شاهد این نیستیم که مردم چادر بزنند و سرگردان باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار