رئیس کل سازمان مالیاتی ؛‌ دریافت تمامی اظهارنامه‌ها الکترونیکی شد

تهران (پانا) - رئیس کل سازمان مالیاتی عنوان کرد که تمامی اظهارنامه‌های مالیاتی به صورت الکترونیکی دریافت می‌شود.

کد مطلب: ۸۴۵۲۶۲
لینک کوتاه کپی شد
رئیس کل سازمان مالیاتی ؛‌ دریافت تمامی اظهارنامه‌ها الکترونیکی شد

به گزارش سازمان امور مالیاتی، فرود عسگری با حضور در نمایشگاه دستاوردهای طرح جامع مالیاتی، در جریان آخرین رویدادهای این حوزه و برنامه‌های آتی سازمان در حوزه طرح جامع مالیاتی قرار گرفت. در ابتدای این بازدید، کلیاتی در خصوص طرح جامع مالیاتی و روند شکل‌گیری و پیاده‌سازی این طرح به عنوان یکی از بنیادی‌ترین طرح‌های تحولی در حوزه اقتصاد و از پروژه‌های مهم اقتصاد مقاومتی در حوزه وزارت امور اقتصادی و دارایی ارایه شد.

در ادامه، پورتال اینترنتی خدمات الکترونیکی مودیان مالیاتی که از طریق آن کلیه تعاملات دوسویه با مودیان به صورت غیر حضوری و الکترونیکی صورت می‌گیرد، تشریح شد.

به واسطه پورتال اینترنتی خدمات الکترونیکی مودیان مالیاتی که از سامانه‌های مهم سنیم (سامانه نرم افزار یکپارچه مالیاتی) به شمار می‌رود، امکان انجام تکالیف قانونی مودیان از طریق اینترنت و یا مراکز خدمات الکترونیکی فراهم شده است که موجب کاهش مراجعه حضوری و تسهیل امور مودیان و افزایش رضایتمندی ایشان را به وجود آورده است.

در ادامه، پایگاه اطلاعات مودیان مالیاتی به عنوان یکی دیگر از سامانه‌های مهم «سنیم» و همچنین اجزای مختلف آن برای حاضرین تبیین شد. از طریق این سامانه، تمامی اطلاعات مورد نیاز مالیاتی از دستگاه‌ها و سایر اشخاص ثالث دریافت، نگهداری، پردازش و برای استفاده در اختیار فرآیندهای مالیاتی سامانه مذکور قرار می‌گیرد.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور نیز در این بازدید گزارشی از روند شکل‌گیری، پیاده‌سازی و مسایل و تنگناهای طرح جامع مالیاتی را برای حاضرین ارایه کرد. وی با اشاره به اینکه امسال تمامی اظهارنامه‌های مالیاتی به صورت الکترونیکی دریافت و در سنیم بارگذاری شده است عنوان کرد: امسال تمام رسیدگی‌ها از طریق سامانه یکپارچه مالیاتی انجام خواهد گرفت.

تقوی‌نژاد در ادامه به قابلیت‌های پایگاه اطلاعات مودیان مالیاتی پرداخت و گفت: این پایگاه دارای بیش از ۱.۲ میلیارد رکورد اطلاعاتی برای رصد مبادلات بانکی، تجاری، گمرکی و ... است که این حجم عظیم اطلاعات، نظام مالیاتی را در مبارزه با فرار مالیاتی و پولشویی و همچنین برقراری عدالت مالیاتی بسیار یاری رسانده است.

وی اضافه کرد: این رکوردهای اطلاعاتی به پرونده‌های مالیاتی مربوطه الصاق و در رسیدگی‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد و رکوردهایی که برای آنها پرونده مالیاتی شناسایی نشود، بر روی سامانه واحدیابی سیستماتیک قرار گرفته و در نهایت این اطلاعات منجر به شناسایی مودیان جدید می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار