مهندسی پزشکی راهی برای رفع مشکلات حوزه سلامت و پزشکی

شیراز(پانا) - دبیر برگزاری همایش مدرسه تابستانی مهندسی پزشکی و فناوری های نوین سلامت، هدف از برگزاری این همایش را برای دانشجویان، رفع مشکلات پزشکی با استفاده از علوم مهندسی دانست.

کد مطلب: ۸۴۵۲۵۱
لینک کوتاه کپی شد
مهندسی پزشکی راهی برای رفع مشکلات حوزه سلامت و پزشکی

محمد مهربهشتی افزود: سومین دوره همایش میزبان 250 نفر شرکت کننده از 8 استان تهران، مشهد، یزد، تبریز، اصفهان، بندرعباس، کرمانشاه و شهرستان های استان فارس طی 4 روز می باشد.

وی در خصوص برنامه هایی که برای شرکت کنندگان در نظر گرفته شده است، اظهار داشت: طی 4 روز برگزاری، شرکت کنندگان در نشست های علمی، بازدید های تخصصی از بیمارستان ها و شرکت های تولید تجهیزات پزشکی، کارگاه های آموزشی و نمایشگاه ایده و ابتکارات تجهیزات پزشکی حاضر خواهند شد.

همچنین دبیر برگزاری این همایش افزایش تعداد نشست ها، بازدید ها، شرکت کنندگان و ارتقا سطح کیفی همایش را از تفاوت های این دوره نسبت به دو دوره قبل بیان کرد.

مهربهشتی در خصوص اهداف برگزاری این همایش عنوان کرد: هدف از برگزاری، نزدیک شدن علوم پزشکی و مهندسی پزشکی و استفاده از دانش مهندسی برای رفع مشکلات حوزه سلامت و پزشکی است.

به گفته وی دانشجویان رشته های پزشکی، برق، مکانیک و مهندسی پزشکی در این برنامه شرکت کرده اند.

وی در خصوص تفاوت مهم این رویداد با طرح های مشابه اظهار داشت: از برگزاری کارگاه های آموزشی به صورت عملی و کاربردی به جای آموزش های تئوری می توان از تفاوت های بارز این همایش با دیگر برنامه ها یاد کزد.

دبیر برگزاری همایش مدرسه تابستانی مهندسی پزشکی و فناوری های نوین سلامت ادامه داد: با آشنا کردن شرکت کنندگان به صورتی حضوری در بیمارستان ها و کارخانجات تولید تجهیزات پزشکی، سعی در وسیع کردن دید صنعتی آن ها داریم تا راحت تر بتوانند ایده های خود را صنعتی کنند.

مهربهشتی با بیان این که یکی از اهداف بزرگ این همایش تبدیل شیراز به قطب مهندسی پزشکی در کشور است افزود: با توجه به این که شیراز به عنوان قطب پزشکی کشور شناخته می شود، اما در حوزه مهندسی پزشکی، از سایر استان ها عقب تر هستیم، که امیدواریم با برگزاری این قبیل همایش ها و برنامه ها این مشکل را برطرف نماییم.

وی با اشاره به وضعیت اقتصادی موجود در جامعه خاطرنشان کرد: متخصصین حوزه مهندسی پزشکی باید به قدری توانمند شوتد، که با وجود تحریم ها، وسایل پزشکی را تعمیر و به طور منظم سرویس نمایند.

وی ادامه داد: هر اندازه کالیبراسیون و مدت زمان نگهداری از تجهیزات پزشکی خود را افزایش دهیم، هم ارزش های علمی را ارتقا داده ایم و هم اقتصاد کشور را حفظ کرده ایم، که لازمه این امر، پیشرفت در حوزه مهندسی پزشکی است.

دبیر برگزاری این همایش خاطر نشان کرد: اگر آموزش ها در دانشگاه از تئوری به سمت فنی و کاربردی حرکت کند، و آموزش ها در محیط های واقعی به دانشجویان داده شود، پیشرفت های بسیاری حاصل خواهد شد.

مهربهشتی از رونمایی دو اپلیکیشن در حوزه مهندسی پزشکی خبر داد، و افزود: اطلس جامع مهندسی پزشکی و اطلس جامع ابزار جراحی، دو برنامه ای هستند که در طی همایش از آن ها رونمایی خواهد شد، که کاربرد صحیح استفاده از تجهیزات پزشکی را به دانشجویان، و کارکنان بیمارستان ها و در برخی موارد به عموم نیز آموزش می دهد.

وی در پایان گفت گفت: پارک علم و فناوری استان فارس، بنیاد ملی نخبگان، مرکز رشد تجهیزات پزشکی و جامعه مهندسی پزشکی شیراز از حامیان برگزاری این همایش بوده اند.

این همایش طی 4 روز از 22 تا 25 مرداد ماه در دانشکده پزشکی شیراز برگزار خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار