در شورای ورزش استان تصویب شد:

اختصاص بیش از یکصد میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل فضاهای ورزشی آذربایجان غربی

ارومیه (پانا) - استاندار آذربایجان‌غربی گفت: باید با تلاش و برنامه ریزی برای افزایش سرانه ورزشی استان بکوشیم و در این راستا ۱۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل پروژه های ورزشی استان، اعتبار اختصاص یافته است.

کد مطلب: ۸۴۵۱۸۳
لینک کوتاه کپی شد
اختصاص بیش از یکصد میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل فضاهای ورزشی آذربایجان غربی

محمدمهدی شهریاری در دومین جلسه شورای ورزش استان با بیان اینکه برای تکمیل فضاهای ورزشی استان بیش از یکصد میلیارد تومان اختصاص یافته است ، گفت : یکی از مهمترین پروژه های ورزشی استان ورزشگاه ۱۵ هزار نفری ارومیه است که برای تکمیل این طرح وزیر محترم ورزش اعتبار ۱۷ میلیارد تومان تقبل و ۵ میلیارد نیز از اعتبارات استانی اختصاص می یابد.

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به پروژه های ورزشی در دست اقدام ، گفت: استادیوم های ورزشی ۱۵ هزار نفری ارومیه و ۵ هزار نفری های سلماس ، خوی ، میاندوآب و مهاباد از جمله این پروژه ها هستند که از این تعداد، در تلاشیم تا ورزشگاه ۱۵ هزار نفری ارومیه تا دهه مبارک فجر آماده بهره برداری شود.

مقام عالی استان از اختصاص فضای ورزشی تمام ادارات استان برای ورزش همگانی خبر داد و گفت : بر اساس این مصوبه جلسه، فضای ورزشی تمامی ادارات استان بصورت حداقل ۲ ساعت در روز در اختیار عموم مردم قرارمی گیرد.

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به فضاهای ورزشی روستایی ، اظهار داشت : در روستاهای بالای ۲۰۰ خانوار حداقل زمین ورزشی روباز راه اندازی شود که این امر خود باعث افزایش سرانه ورزشی در استان خواهد شد لذا در این خصوص و بر اساس مصوبه جلسه دستگاههای و سازمانهای مربوطه می بایست هماهنگی ها و پیگیری های لازم برای ایجاد فضای ورزشی روباز برای روستاهای بالای ۲۰۰ خانوار را انجام دهند.

شهریاری با بیان اینکه در خصوص سرانه فضاهای ورزشی نسبت به متوسط کشوری خیلی پایین هستیم ، گفت : پروژه های خوبی در دست اقدام است که بخشی تا پایان سال به بهره برداری می رسند .

پیگیری جاده های تندرستی در سراسر استان ، هماهنگی تاریخ برگزاری همایش پیاده روی خانوادگی در ارومیه و شهرستان ها بصورت پخش زنده از شبکه سوم سیما ، هماهنگی برگزاری مسابقات مهم و معتبر بین المللی پیش رو از جمله دیگر موضوعاتی بود که در این جلسه بحث و تبادل نظر شد و تصمیمات لازم در خصوص هر کدام اتخاذ شد.

عبدالله چمن گلی مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان غربی نیز در این جلسه گفت: با هم افزایی دستگاه های اجرایی و نهادینه کردن فرهنگ ورزش در جامعه و حمایت های مدیریت ارشد استان می توان ظرفیت های ارزشمند ورزش را در این خطه شناسایی و در جهت اعتلای جایگاه آذربایجان غربی در سطح کشور گام برداشت.

بررسی مصوبات جلسه قبل، ارائه عملکرد 5 ماهه حوزه ورزش و ارائه گزارش و هماهنگی برگزاری برنامه های مسابقات شاخص ورزشی کشوری و بین المللی و همایش های عمومی ورزش همگانی در سطح استان محورهای دستور جلسه دومین جلسه شورای ورزش استان بود.

در این جلسه ابلاغ محمدصادق فرجی رئیس فدراسیون کاراته به دکتر شهریاری استاندار آذربایجان غربی بعنوان رئیس و نیز دکتر رادفر بعنوان نائب رئیس ستاد برگزاری چهاردهمین دوره مسابقات بین المللی کاراته جام صلح و دوستی اعطاء شد.

همچنین در پایان این جلسه جواد سلیمی رئیس هیأت کاراته استان به تشریح اقدامات انجام گرفته در خصوص میزبانی چهارهمین دوره مسابقات بین المللی صلح و دوستی پرداخت و نادر مدنی رئیس هیأت ژیمناستیک استان نیز لوح سپاس ارسالی خانم دکتر درگاهی رئیس فدراسیون ژیمناستیک را به جهت اهتمام و حمایت های استاندار آذربایجان غربی به توسعه این ورزش به محمدمهدی شهریاری اهداء کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار