برون سپاری فرهنگسراها نیازمند طرح و برنامه کامل است

همدان (پانا) - رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان گفت: اداره فرهنگسراها به روش برون سپاری نیازمند طرح و برنامه کاملی است.

کد مطلب: ۸۴۵۱۵۶
لینک کوتاه کپی شد
برون سپاری فرهنگسراها نیازمند طرح و برنامه کامل است

رضوان سلماسی در جلسه کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا با موضوع بررسی طرح برون سپاری فرهنگسرا‌ها اظهار کرد: با وجود مشکلات مالی و اقتصادی حاضر، نباید مسائل فرهنگی و اجتماعی مردم با مسائل مالی آمیخته شود.

وی با بیان اینکه اداره فرهنگسرا‌ها به روش برون‌سپاری نیازمند طرح و برنامه جامع و کاملی از سوی شهرداری است افزود: لازم است سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری با راه‌اندازی هیأت اندیشه ورز در سطح مراکز فرهنگی متشکل از شخصیت‌های فرهیخته فرهنگی، اجتماعی، مذهبی، ورزشی و... شهر در جهت برنامه‌ریزی برای استفاده حداکثری از ظرفیت‌های فکری و مدیریتی شهروندان در اداره مراکز فرهنگی بهره کافی را ببرد.

سلماسی با اشاره به فعالیت تشکل مدنی هگمتانه در سال‌های 85-80 گفت: این تشکل شامل بزرگان فرهنگ، ادب و هنر استان است که ضمن انجام خدمات شاخص در حوزه فرهنگی، هنری و اجتماعی، در راستای ارتقای فرهنگ شهروندی مشاور شهردار وقت نیز بوده است که اکنون این مهم می‌تواند در مجموعه شهرداری احیا شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر همدان عنوان کرد: بزرگان فرهنگ، ادب و هنر استان با وجود تجربه بسیار در این حوزه می‌توانند به عنوان بازوان مشورتی شهرداری در کنار مردم باشند.

*شهرداری از بزرگان فرهنگ و ادب استان در مجموعه خود استفاده کند

سلماسی با بیان اینکه مرکز همایش‌های قرآنی و بین المللی همدان از آن دسته مراکزی است که فعالیت‌های خود را گسترش داده و در حال ورود به اجرای برنامه‌های مختلف است، عنوان کرد: از ظرفیت این مجموعه و سایر فرهنگسرا‌ها باید برای آموزش نجوم و ریاضی استفاده شود.

وی با بیان اینکه نباید هیچ‌یک از مجموعه‌های فرهنگی شهرداری خالی بماند ادامه داد: رشته‌هایی همچون نجوم و بازی ریاضی در این دوره مخاطبان خوبی دارد که می‌توان برای آموزش این چنین رشته‌هایی از ظرفیت مراکز فرهنگی شهرداری و حتی فضاهای باز عمومی استفاده کرد.

وی با اشاره به اینکه فرهنگسرا‌ها از تجهیزات رصد‌خانه‌ استفاده کنند یادآور شد: رقابت در یک محیط، رشد را در پی خواهد داشت، آن زمان که امکانات تنها محدود به یک مکان خاص باشد رشد و پیشرفتی حاصل نخواهد شد، در این میان رصد‌خانه‌ می‌تواند برای آشنایی هر چه بیشتر مردم با علم نجوم، امکانات و تجهیزات خود را در اختیار فرهنگسرا‌ها قرار دهد.

*مرکز همایش‌های قرآنی و بین المللی همدان میزبان 180 نخبه قرآنی غرب کشور

مدیر مرکز همایش‌های قرآنی و بین المللی همدان نیز عنوان کرد: تالار قرآن در چند روز آینده میزبان 180 نخبه قرآنی غرب کشور است که بخشی از برنامه‌های آموزشی آن‌ها در این مرکز برگزار خواهد شد.

رضا سراجق اضافه کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون، 120 هنرجو از دوره‌های آموزشی این مجموعه بهره‌مند شده اند.

معاون سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری همدان نیز در این جلسه عنوان کرد: برای برون رفت فرهنگسرا‌ها از مشکلات و شکوفایی هر چه بیشتر این مراکز فرهنگی سه طرح «خرد جمعی، خودکفایی و برون سپاری فرهنگسرا‌ها» توسط شهرداری پیشنهاد داده شد.

محمدجواد زارعی افزود: تصویب این سه طرح در راستای فعال‌تر شدن فرهنگسرا‌ها بود که در این میان «شورای فرهنگسرا‌ها» متشکل از افراد علاقمند به عنوان بازوان فکری رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری تشکیل شد.

زارعی اضافه کرد: برون سپاری فرهنگسرا‌ها شامل خدمات ارائه شده است، مالکیت بنا‌ها و تجهیزات این مراکز فرهنگی قابل واگذاری نیست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار