معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۲۰ خبر داد:

تداوم جشنواره شادستان منطقه بیست به منظور ایجاد نشاط اجتماعی

شهرری(پانا) - معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 20 از بهره مندی یکهزار و پانصد نفر شهروندان از خدمات سلامت محور در قالب طرح شادستان تهران در بوستان ها، سرای محلات و اماکن فرهنگی این منطقه خبر داد.

کد مطلب: ۸۴۵۱۰۳
لینک کوتاه کپی شد
تداوم جشنواره شادستان منطقه بیست به منظور ایجاد نشاط اجتماعی

حجت الاسلام معبودی با بیان اینکه بوستانهای محلی میتوانند به عنوان بسترهای مناسبی برای توسعه روابط اجتماعی و ارتقای ارزشهای فرهنگی جامعه استفاده شوند، گفت : جشنواره شادستان منطقه 20، در قالب طرح گفتگو در شهر (کتابخانه انسانی) و با استقبال گسترده شهروندان در بوستان ماهور در حال اجراست.

وی در ادامه با اشاره به اینکه هر روز یک موضوع مورد بحث و گفتگوی شهروندان قرار می گیرد، افزود: خاطره گویی پدربزرگ ها و مادربزرگ ها، اشتراک تجربه افراد دارای معلولیت، اشتراک تجربه مصرف دخانیات و عوارض آن، تغذیه سالم، اشتراک تجربه بیماری سرطان، نشاط اجتماعی، خودمراقبتی، فرزند پروری از جمله موضوع های مورد بحث در طرح کتابخانه انسانی جشنواره شادستان منطقه 20 است.

حجت الاسلا معبودی با بیان اینکه روزهای دوشنبه به سالمندان اختصاص یافته ، گفت: ایجاد بستر مشارکت جهت حضور فعال سالمندان، ارتقای نشاط اجتماعی سالمندان، ارتقای شناخت شهروندان از توانمندی سالمندان و ایجاد فرصت برخورداری عادلانه از امکانات آموزشی، رفاهی و تفریحی شهر تهران از اهداف ویژه برنامه های ویژه سالمندان است که با برگزاری اختتامیه نشاط سالمندی، اجرای دورهمی سالمندی در سرای محلات، ارائه خدمات سلامت محور رایگان به سالمندان، تورهای دسترسی پذیر، گفتگو در شهر با موضوعات قصه گویی و خاطره گویی پدربزرگ ها و مادربزرگ ها، برگزاری تورهای گردشگری ویژه سالمندان، اختصاص سکوی هنر به سالمندان در حال اجراست.

وی در ادامه به اجرای طرح چهارشنبه های معلولین در این منطقه اشاره کرد و افزود: بیش از ده ها ویژه برنامه مانند مسابقه ورزشی، اردو تفریحی، بازدید از خانواده های معلولین، ویزیت رایگان پزشک، کارگاه گاه های آموزش محور، تهیه و توزیع اقلام بهداشتی سلامت محور ویژه معلولین با هدف ارتقای آگاهی عمومی شهروندان در خصوص چالشهای افراد دارای معلولیت در شهر، ارتقاء نشاط اجتماعی افراد دارای معلولیت، ارتقاء شناخت شهروندان از توانمندی های افراد دارای معلولیت و افزایش آگاهی شهروندان از کانون معلولان شهر تهران از دیگر برنامه های تدارک دیده شده است.

وی یادآور شد: همراه با ویژه برنامه های جشنواره شادستان، خدمات سلامت محور نیز به شرکت کنندگان ارائه می شود که تاکنون بیش از 1500 نفر از شهروندان از این خدمات بهره مند شده اند.

معاون شهردار منطقه 20، با بیان اینکه این جشنواره با محوریت شعار تهران شهر زیست پذیر، شهروند مشارکت پذیر تا اواسط شهریور ماه سال جاری تداوم دارد، هدف از اجرای این ویژه برنامه ها را توسعه آگاهی و تقویت ظرفیت های اجتماعی شهر با استفاده از فرصت اوقات فراغت ، ایجاد نشاط اجتماعی مبتنی بر فرهنگ اصیل ایرانی و موازین غنی اسلامی و توسعه تفریحات سالم در شهر برشمرد.

در ادامه حجت الاسلام معبودی با اشاره به برپایی بازارچه دستاوردهای دختران و بانوان سرپرست خانوار به مناسبت هفته کارآفرینی و حمایت از تولیدات داخلی در متروی شهرری گفت: بازارچه دستاورد های دختران و بانوان کارآفرین با هدف حمایت از تولیدات داخلی و محصولات مراکز مهارت آموزی کوثر و همچنین بانوانی که در زمینه توسعه مشاغل خانگی فعالیت می کنند، در مترو شهرری برپا شده است.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری(مدظله العالی) درباره‌ لزوم حمایت از کالای داخلی افزود: سخنان ایشان یک رهنمود اساسی و عملی برای انتخاب کالای تولید داخل کشور به‌وسیله‌ مردم است تا از این راه بتوانیم کار و تلاش تولیدکنندگان داخلی را ارج نهاده و از زحمات آنها قدردانی کنیم.

وی حمایت از تولید داخلی را عاملی موثر بر اشتغال‌زایی، فقر زدایی و حل شدن بسیاری از مشکلات دیگر دانست و تاکید کرد: این نمایشگاه گامی موثر در معرفی توانمندی زنانی است که با همه‌ محدودیت‌هایی که دارند تلاش می‌کنند محصولاتشان را از نظر کیفی به جایی برسانند که مورد قبول مردم واقع شود.

/خبرنگار: نغمه مختاری/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار