مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی:

جشنواره بین المللی شعر ترکی رضوی در ارومیه برگزار می شود

ارومیه (پانا)-– مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی از برگزاری سیزدهمین جشنواره بین المللی شعر ترکی رضوی در ارومیه خبر داد.

کد مطلب: ۸۴۵۰۶۶
لینک کوتاه کپی شد
جشنواره بین المللی شعر ترکی رضوی در ارومیه برگزار می شود

حجت الاسلام ناصر خدایاری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی اظهارداشت: سیزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی شعر رضوی به زبان ترکی آذری دهم شهریورماه جاری در ارومیه برگزار می شود.

وی با بیان اینکه ۲۵ مرداد آخرین مهلت ارسال آثار برای شرکت در جشنواره شعر رضوی به زبان ترکی آذربایجانی در ارومیه است ادامه داد: تاکنون ٣٣٠ اثر به دبیرخانه سیزدهمین جشنواره بین المللی شعر ترکی رضوی رسیده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی از اعلام آمادگی ۹ شاعر بین المللی از کشور های مختلف برای حضور در جشنواره خبر داد و گفت: آثار ارسالی از هموطنان داخل کشور نیز از استان های مرکزی، تهران، البرز،خراسان شمالی، همدان، زنجان، آذربایجان غربی و شرقی است.

وی با بیان اینکه آثار از استان های آذربایجان غربی، شرقی، اردبیل، البرز، تهران، همدان، زنجان و مشهد به این جشنواره ارسال شده است افزود: همچنین ٢٠ اثر نیز از کشورهای عراق، آذربایجان و ترکیه به دبیرخانه جشنواره رسیده است.

حجت الاسلام خدایاری افزود: سیزدهمین جشنواره بین المللی شعر رضوی به زبان ترکی آذری با هدف اشاعه و ترویج فرهنگ رضوی، گسترش فعالیت های فرهنگی و ادبی مرتبط با سیره اهل بیت (ع) و گرامیداشت پدیدآوردگان آثار حوزه فرهنگ رضوی برگزار می شود.

وی احادیث، فضایل، مناقب، مودت و سیره پاک حضرت ثامن الحجج(ع) و حضرت فاطمه معصوم (س) و شخصیت زندگانی حضرت شاه چراغ (ع) را از محورهای فراخوان جشنواره بین المللی شعر رضوی عنوان کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار