مهرزاد حمیدی: آموزش‌وپرورش مخالف اطلاق واژه مدرسه به تجمعات ورزشی است

تهران (پانا) - معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش از اطلاق واژه مدرسه برای برخی از تجمعات ورزشی و از جمله نام‌گذاری مراکزی به اسم «مدرسه فوتبال» و مانند آن انتقاد کرد.

کد مطلب: ۸۴۵۰۴۸
لینک کوتاه کپی شد
مهرزاد حمیدی: آموزش‌وپرورش مخالف اطلاق واژه مدرسه به تجمعات ورزشی است

مهرزاد حمیدی در گفت‌وگو با پانا درباره سوءاستفاده برخی از مراکز از عنوان «مدرسه» گفت: «برخی از مراکز از فدراسیون فوتبال یا هیات‌های فوتبال استان‌ها مجوز می‌گیرند و زیر نظر هیات‌ها هستند. ممکن است باشگاهی مجوز باشگاه بگیرد اما مدرسه فوتبال راه‌اندازی کند. آن باشگاه از اداره کل تربیت‌بدنی وزارت ورزش و جوانان مجوز می‌گیرد اما برای تیم پایه خود چیزی به اسم "مدرسه فوتبال" راه‌اندازی می‌کند که به اعتقاد من اطلاق واژه "مدرسه" به این قضیه درست نیست.»

او ادامه داد: «دانشگاه متعلق به آموزش عالی و مدرسه متعلق به وزارت آموزش و پرورش است و این مراکز باید برای فعالیت خود اسامی دیگری را انتخاب کنند.»

معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش به حادثه اخیر گرجستان و فوت دانش‌آموزان یزدی اشاره کرد و گفت: «این تیمی که به گرجستان رفته بود، حتی مجوز اعزام از شورای برون مرزی و وزارت ورزش نگرفته بودند و در قالب یک تیم بدون مجوز به این سفر رفته بودند. این اتفاق و این سفر خلاف بوده و هیچ مجوزی نداشته‌اند.»

حمیدی افزود: «هر سفر خارجی باید در شورای برون مرزی وزارت ورزش یا در دستگاه مربوطه مثل آموزش و پرورش مجوز داشته باشد و متاسفانه سفر گرجستان هیچ مجوز اعزامی نداشته است.»

او گفت: «وزارت آموزش و پرورش خود کانون ورزش دانش‌آموزی دارد، کانون فوتبال، کانون والیبال، بسکتبال و ... که تجمعات ورزشی فوق برنامه‌ای با عنوان کانون در این وزارت‌خانه مطرح است. وزارت آموزش و پرورش با اطلاق واژه "مدرسه" برای هر تجمع ورزشی مخالف است. واژه مدرسه ویژه وزارت آموزش و پرورش است که اطلاق به مدرسه جایی برای تحصیل دانش‌آموزان از ابتدایی تا متوسطه دارد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار