27 میلیارد تومان تسهیلات مشاغل خانگی در گلستان اختصاص یافت

گرگان (پانا) -معاون اشتغال تعاون و کار گلستان از اختصاص ۲۷ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان تسهیلات مشاغل خانگی برای این استان در سال جاری خبر داد.

کد مطلب: ۸۴۵۰۴۵
لینک کوتاه کپی شد
27 میلیارد تومان تسهیلات مشاغل خانگی در گلستان اختصاص یافت

موسی بی‌باک اظهار کرد: در سال 96، 19 میلیارد و 200 میلیون تومان تسهیلات مشاغل خانگی برای استان گلستان تخصیص داده شد. در این راستا سال گذشته 2230 طرح مشاغل خانگی با اعتبار بالغ بر 21 میلیارد و 200 میلیون تومان به بانک ارجاع داده شد که تاکنون 1707 طرح به میزان 16 میلیارد و 100 میلیون تومان پرداخت شد.

بی‌باک با اشاره به اینکه گلستان از لحاظ جذب اعتبارات این بخش جایگاه مناسبی دارد، تصریح کرد: از اعتبارات سال گذشته به بیش از 20 شرکت پشتیبان در حوزه مشاغل خانگی تسهیلات پرداخت کردیم.

معاون اشتغال تعاون و کار گلستان خاطرنشان کرد: مجوز مشاغل خانگی با همکاری دستگاه های مختلف اعم از صنعت، ‌معدن و تجارت، میراث فرهنگی، ارشاد اسلامی و غیره صادر می شود. پس از بررسی مجوز، فرد جهت دریافت تسهیلات به بانک عامل معرفی خواهد شد.

وی اظهار کرد: سود تسهیلات طرح مشاغل خانگی 4 درصد بوده و سقف آن 10 میلیون تومان است اما به طرح هایی که در بازار تاثیر گذار باشند با مجوز وزرات‌خانه تا سقف 20 میلیون تومان تسهیلات پرداخت می‌شود. این تسهیلات توسط بانک‌های رفاه کارگران، تجارت، ملی و صادرات پرداخت می‌شود.

بی‌باک بابیان اینکه طرح‌های مشاغل خانگی شامل بیش از 340 رشته می‌شود،‌ خاطرنشان کرد: به دنبال این هستیم رشته‌هایی که در بازار اشباع شده و مشکل فروش محصولات را دارند، به بانک معرفی نشوند و بیشتر پیگیر کسب و کارهای نوین به خصوص بخش آی‌تی هستیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار