در مراسم اختتامیه سی و ششمین جشنواره فرهنگی هنری دانش‌آموزان برگزیده سراسر کشور

بطحایی: مدرسه باید به محیطی برای تمرین زندگی بچه‌ها تبدیل شود نه حفظ کردن فرمول و معادلات

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش از تلاش برای داشتن مدارسی شاداب، بانشاط و سرزنده برای دانش‌آموزان خبر داد.

کد مطلب: ۸۴۵۰۳۸
لینک کوتاه کپی شد
بطحایی: مدرسه باید به محیطی برای تمرین زندگی بچه‌ها تبدیل شود نه حفظ کردن فرمول و معادلات

سیدمحمد بطحایی در مراسم اختتامیه سی و ششمین جشنواره فرهنگی هنری دانش‌آموزان برگزیده سراسر کشور در بخش پسران که صبح امروز در اردوگاه شهید باهنر برگزار شد گفت: توسعه و گسترش فعالیت‌های فرهنگی هنری در آموزش و پرورش به عنوان یکی از مهم‌ترین برنامه‌ها برای تحقق اهداف پرورشی است.

او ادامه داد: آموزش و پرورش از نظر نظام تعلیم و تربیت محلی برای تمرین زندگی کردن است. مدارس باید به گارگاهی تبدیل شوند که در آن‌ها تمرین زندگی می‌شود.

بطحایی افزود: تمرین به این معنا است که آنچه در زندگی اشراف دارید را در مدارس تمرین و ممارست کنید زندگی کردن با یکدیگر، صبوری و تحمل سختی‌ها نیز از مواردی است که باید در مدارس تمرین شوند.

وزیر آموزش و پرورش گفت: ما به این اهداف در مدارس بی‌تفاوت شدیم و مدارس امروزه مدارسی نیستند که بانشاط شما را پذیرا باشند.

او افزود: برگزاری این گونه جشنواره‌ها که سالی یک بار برگزار می‌شود یک مراسم نمادین است. این مراسم‌ها باید به صورت مستمر در استان‌ها و مناطق آموزشی برگزار و تکرار شود.

بطحایی افزود: مدرسه باید به صورت مستمر برگزاری این چنین برنامه‌ها را داشته باشد تا مدرسه به محیطی برای تمرین زندگی بچه‌ها تبدیل شود نه حفظ کردن فرمول و معادلات.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: برای رسیدن به این هدف و رسیدن به مدرسه‌ای پرشور و نشاط باید برنامه‌های آموزش و پرورش تقویت شود. یکی از مهم‌ترین موارد تلقی خانواده‌ها از برنامه‌های آموزش و پرورش است که باید تصحیح شود.

او افزود: یکی از مهم‌ترین موارد که به مدارس فشار وارد می‌کند تا از اهداف اصلی پرورشی فاصله بگیرند خانواده‌ها هستند.

بطحایی از کمرنگ شدن اهداف پرورشی در مدارس خبر داد و گفت: آموزش و پرورش مصمم است این مسیر را اصلاح کند مدرسه باید به نهادی برای تربیت در تمام سطوح تبدیل شود.

وزیر آموزش و پرورش گفت: شش ساحت تربیتی در سند تحول بنیادین است که باید به صورت متوازن مورد توجه قرار گیرد. این موضوع با کمک خانواده‌ها، اندیشمندان، هنرمندان فرهیخته و نهادهایی که دل در گرو تعالی فرهنگ دارند امکان پذیر است.

او گفت: امیدواریم با توجه به توصیه رئیس‌جمهور و تاکید مقام معظم رهبری این روش در نظام تعلیم و تربیت اصلاح شود تا مدارسی سرشار از شادابی، سرزندگی و نشاط برای دانش آموزان داشته باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار