فرماندار ویژه شهرستان کرج: صنایع، مروج ورود کتاب به سبد خانواده ها شوند

کرج (پانا)- در جریان دیدار مدیرکل کتابخانه های عمومی استان البرز با فرماندار کرج، نحوه استفاده از ظرفیت صنایع با اجرایی شدن ۲۵ درصد مالیات صنایع برای ترویج و تبلیغ کتابخوانی و افزایش سرانه مطالعه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

کد مطلب: ۸۴۴۹۸۴
لینک کوتاه کپی شد
فرماندار ویژه شهرستان کرج: صنایع، مروج ورود کتاب به سبد خانواده ها شوند

در دیدار احمدعلی هراتی، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان البرز با سیروس شفقی معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان کرج، در رابطه با نحوه تعامل دستگاه های اجرایی برای همکاری در ترویج کتابخوانی بحث و تبادل نظر شد.

شفقی با اشاره به اهمیت کتابخوانی در جامعه امروز ما، گفت: بستر کتابخوانی مهیا است و باید با استفاده از شیوه های تبلیغی و ترویجی این مهم را در جامعه بسط و گسترش داد.

وی موضوع 25 درصد مالیات صنایع را نیز یکی از ظرفیت ها برای تحقق این امر دانست و افزود: در البرز 35 برند صنعتی وجود دارد که اگر زمینه ورود این واحدها به عرصه فراهم شود شاهد اتفاقات خوبی در این بخش خواهیم بود.

پیگیری پرداخت عوارض نیم درصدی شهرداری ها به کتابخانه ها و برنامه ریزی چگونگی تحقق 25 درصد مالیات صنایع برای ترغیب و تشویق جامعه به کتابخوانی از محورهای این گفتگو بشمار می رفت.

احمد هراتی مدیرکل کتابخانه های عمومی استان البرز، گفت: تعداد 41 کتابخانه در استان البرز وجود دارد که از این بین 19 کتابخانه در سطح شهرستان کرج پراکنده است. یک میلیون و 200 نسخه کتاب نیز برای کتابخوانی در قفسه های کتابخانه ها قرار دارد. تا امروز 80 هزار علاقمند به کتاب به عضویت کتابخانه های عمومی این استان در آمده اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار