معاونت پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان

اصلاح فرآیندها و ارائه روش های خلاقانه مهمترین عامل موفقیت فعالیت های پرورشی در استان است

زاهدان(پانا)- معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت : علی‌رغم بضاعت اندک مالی و اعتبارات موجود در حوزه پرورشی با ارائه روش های خلاقانه و اصلاح فرایندهای موجود شاهد موفقیت‌های چشمگیری در حوزه پرورشی هستیم.

کد مطلب: ۸۴۴۸۸۷
لینک کوتاه کپی شد
اصلاح فرآیندها و ارائه روش های خلاقانه مهمترین عامل موفقیت فعالیت های پرورشی در استان است

به گزارش خبرگزاری پانا سیستان و بلوچستان، سعیده سرگلزایی مقدم در جلسه هماهنگی پیش اردوی ملی پیشتازان استان که در محل اردوگاه فاطمه الزهرا زاهدان برگزار شد اظهار کرد: برای موفقیت در حوزه پرورشی سه عامل مهم نقش بسیار اثرگذاری در بهبود کیفیت فعالیت های پرورشی دارد.

وی با اشاره به اینکه این سه عامل شامل نیروی انسانی، اعتبارات و منابع مالی و روش ها و شیوه کاراست افزود: وضعیت نیروی انسانی نه تنها در استان سیستان و بلوچستان بلکه در کل کشور شرایط نامطلوبی در حوزه پرورشی دارد به گونه ای که در استان سیستان و بلوچستان با وجود بیش از ۶۰۰۰ مدرسه تنها ۱۵۰۰ نیروی پرورشی در حال خدمت می باشند که با هرگونه تقسیم‌بندی باز هم بخش اعظمی از فعالیتهای پرورشی به دلیل فقدان نیروی انسانی لازم با مخاطرات خاص خود روبه روست.

سرگلزایی مقدم خاطر نشان کرد: در حوزه اعتبارات و منابع مالی نیز نه ‌تنها حوزه پرورشی بلکه بسیاری از بخش‌های آموزش و پرورش با کمبود شدید اعتبارات در سراسر کشور مواجه است.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش سیستان وبلوچستان تصریح کرد: در حوزه روش ها و شیوه کار الحمدلله همکاران پرتلاش سیستان و بلوچستان ثابت کرده‌اند که با وضعیت موجود، هم به لحاظ شرایط نیروی انسانی و هم با عنایت به اعتبارات و وضعیت منابع مالی با اصلاح ساختارها و فرایند های موجود شاهد موفقیتهای روز افزونی هستیم.

وی گفت: همدلی و همراهی موجود در استان در حوزه پرورشی مثال‌زدنی است مخصوصاً در حوزه اردوگاه فاطمه الزهرا ما شاهد شرایطی هستیم که می‌بینیم علی رغم همه معضلات و مشکلات موجود همکاران ما با تمام قوا تلاش‌های ارزشمندی را در این حوزه دارند.

سرگلزایی مقدم ضمن تقدیر از فعالیت های دانش آموز محوری سازمان دانش آموزی بیان کرد: خوشبختانه با پیگیری های مستمر و دلسوزانه مجموعه سازمان دانش آموزی و پیش اردوی منسجم و با برنامه ی برگزار شده شاهد موفقیت پیشتازان استان در کشور بودیم که امیدواریم این موفقیت ها در اردوی دختران نیز تداوم داشته باشد .

داود صیاد مدیر سازمان دانش آموزی سیستان و بلوچستان نیز در این جلسه اظهار کرد: بحمدالله همدلی موجود میان سازمان دانش آموزی و حوزه معاونت پرورشی در کشور بی‌نظیر است و این همراهی به دلیل رویکرد کلی آموزش و پرورش استان در دانش آموز باوری است و این مهم را سرلوحه فعالیت های خود قرار داده است.

وی افزود: سازمان دانش آموزی تنها نهادی است که تمامی ارکان آموزش و پرورش را در موضوع تربیت و پرورش آینده سازان این آب و خاک دخیل می کند و نمود عینی آن را می توان درمربیان این سازمان دانست که از تمامی مقاطع تحصیلی وکارکنان اداری به عنوان مربی در این سازمان مشغول به فعالیت هستند.

صیاد رویکرد تربیتی در فعالیت های سازمان دانش آموزی را غیر مستقیم دانست و گفت: اجرا و پیگیری آموزش های تشکیلاتی به سبب اهدافی است که در نحوه ی اجرا و اثر گذاری آنان نهفته است .

مدیر سازمان دانش آموزی با اشاره به لزوم متناسب سازی آموزش ها با نیاز های روز دانش آموزان بیان کرد: خوشبختانه رویکرد سازمان دانش آموزی در ارایه آموزش های به روز و متناسب با نیاز روز دانش آموزان رویکردی مثبت و رو به تحول است.

وی با اشاره به برگزاری پیش اردوی ملی دانش آموزان پیشتاز پسر در اردوگاه فرهنگی ، تربیتی حضرت فاطمه الزهرا (س) خاطر نشان کرد: همان همدلی موجود در حوزه پرورشی به آنجا ختم شد که تمامی عوامل اردوگاه به عنوان یک مربی در این پیش اردو حضور یافته و با تمام وجود برای ایجاد فضایی دلنشین و موثر برای دانش آموزان پیشتاز تلاش نمودند که بر خود وظیفه می دانیم تا از این همراهی سپاسگزاری نمایم .

مدیر سازمان دانش آموزی استان گفت: اردوی ملی پیشتازان دختر نیز از تاریخ 2 شهریور در اردوگاه شهید باهنر تهران برگزار می شود و پیش اردو نیز از تاریخ 31 مرداد همزمان با عید سعید قربان در اردوگاه حضرت فاطمه الزهرا (س) برگزار خواهد شد.

شایان ذکر است در پایان این جلسه از عوامل اردوگاه فاطمه الزهرا (س) به پاس همراهی ها و همکاری بی شائبه در فعالیت های پرورشی و به ویژه سازمان دانش آموزی تقدیر شد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار