تکمیل طرح های نیمه تمام 30 سال زمان می برد

همدان (پانا) - استاندار همدان گفت: تکمیل طرح های بلاتکلیف و نیمه تمام به جای مانده از دولت گذشته بیش از 30 سال زمان می برد.

کد مطلب: ۸۴۴۸۸۶
لینک کوتاه کپی شد
تکمیل طرح های نیمه تمام 30 سال زمان می برد

محمد ناصر نیکبخت در شورای برنامه ریزی و توسعه همدان بیان کرد: 400 تا 600 هزار میلیارد تومان طرح بلاتکلیف از قبل باقی مانده است که اگر بخواهیم با بودجه قطره چکانی دولت برای تکمیل این طرح ها اقدام کنیم به طور حتم 30 سال بعد به نتیجه می رسیم.
استاندار همدان بیان کرد: مدیران روحیه واگذاری طرح به بخش خصوصی را ندارند و اگر طرح قابل واگذاری در آمار سازمان برنامه و بودجه همدان گنجانده نشده باشد آن را اطلاع رسانی نمی کنند.
نیکبخت اضافه کرد: انتظار می رود بر اساس اصول و قواعد قانونی پیش بینی شده این طرح ها به بخش خصوصی واگذار شود تا با تکمیل آنها سرمایه گذار و مردم از منافع آن بهره مند شوند.
وی گفت: به علت کمبود آب به منظور استفاده بهینه از منابع آبی استان همدان طرح آبیاری مدرن از سالها پیش در دستور کار قرار گرفت.
استاندار همدان افزود: 85 درصد اراضی مستعد آبیاری این استان زیر پوشش آبیاری نوین قرار گرفتند در حالیکه میانگین کشور 44 درصد است.
نیکبخت بیان کرد: تغییرالگوی کشت و توجه به محصولات کم آب نیز شروع شده همچنین تقویت و احیای صنایع تبدیلی در دستور کار است.
وی افزود: همدان از منظر صنعت دارای کارخانه فولاد ، 2 پتروشیمی در حال پیگیری و اجرا است با این وجود صنایع نمی تواند توسعه همدان را رقم بزنند.
استاندار همدان با بیان اینکه همدان از منظر گردشگری وضعیت مطلوبی را دارد گفت: فاصله اندک همدان با استان های مجاور، وجود دو خط ریلی، یک هزار و 800 اثر تاریخی زمینه را برای توسعه گردشگری همدان مهیا کرده است.
نیکبخت اظهار داشت: برای قرار دادن گردشگری در محور توسعه این استان نیازمند یکسری زیر ساخت ها نظیر هتل بود که ساخت 13 هتل شروع شد که سه هتل سال گذشته بهره برداری و سه مورد دیگر به مرحله افتتاح رسیده است.
وی تاکید کرد: سرمایه گذار مقدس است بنابراین برای توسعه سرمایه گذاری در استان تا دروازه شهر به استقبال او می روم.
وی ادامه داد: همدان در جذب تسهیلات روستایی و اعتبارات تسهیلات فراگیر رتبه اول کشور را کسب کرد همچنین نرخ بیکاری در این استان از 8.9 درصد به 8.2 درصد در بهار امسال کاهش یافته است.
نماینده مردم همدان و فامنین در خانه ملت نیز گفت: یکی از تجربه های تلخ این استان نبود وحدت و همدلی در بین مدیران گذشته و آسیب آن به مردم بود.
امیر خجسته افزود: با روی کار آمدن محمد ناصر نیکبخت به عنوان استاندار همدان و شکل گیری مجمع نمایندگان قوی این وفاق و همدلی شکل گرفت.
وی با بیان اینکه همدان از نظر وحدت مدیران در کشور می درخشد اظهار داشت: شیرینی این اتحاد و همدلی ارایه خدمات ارزنده به مردم این استان است.
این نماینده مجلس با عنوان اینکه عملکرد 30 دستگاه نظارتی راضی کننده نبود است گفت: چرا باید با وجود دستگاه های نظارتی خودرو به صورت قاچاق وارد کشور شود.
خجسته تاکید کرد: مهمترین مطالبه مردم مبارزه با رانت و فساد و قطع کردن دست دانه درشت ها و غارتگران از بیت المال است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار