رییس آموزش و پرورش استثنایی کردستان : مشکلات یادگیری در دانش آموزان دیر آموز قابل درمان است

سنندج(پانا)-رییس آموزش و پرورش استثنایی کردستان شناخت و درمان مشکلات یادگیری در دانش آموزان دیرآموز را امکان پذیر و قابل درمان عنوان کرد.

کد مطلب: ۸۴۴۸۳۳
لینک کوتاه کپی شد
رییس آموزش و پرورش استثنایی کردستان : مشکلات یادگیری در دانش آموزان دیر آموز قابل درمان است

خلیل رنجبر رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان کردستان در کارگاه توانمندسازی اولیاء دانش آموزان دیر آموز با هدف مداخله بهنگام که در محل گروههای آموزشی ناحیه یک شهرستان سنندج برگزار شد، گفت: تسهیل در روند آموزش دانش آموزان دیر آموز از طریق به کارگیری شیوه ها و راهبرد های درمانی و آموزشی بهنگام قابل درمان و پیشگیری است.

وی افزود: عدم شناخت و آگاهی اولیاء از ویژگی ها و نیازهای این دانش آموزان می تواند آثار جبران ناپذیری بر آینده آنها ایجاد کند لذا مشارکت و آموزش والدین راز موفقیت برنامه های تدوین شده برای آنان بوده و برنامه ریزی و آموزش برای این دانش آموزان باید همگام با والدین آنان باشد.

رییس آموزش وپرورش استثنایی استان خاطر نشان کرد: دانش آموزان دیر آموز که 13 درصد از جمعیت دانش آموزی را تشکیل می دهند در یادگیری مفاهیم جدید نسبت به همسالان خود به زمان، تکرار و صبر بیشتری در فرآیند آموزش نیاز دارند و توانایی یادگیری مهارت های تحصیلی را دارند.

رنجبر با بیان اینکه این دانش آموزان با هر میزان بهره هوشی و توان ذهنی پس از پایان تحصیلات به جامعه ای وارد می شوند که دیگر هیچ مرزی میان افراد کشیده نمی شود و همه باید در یک جامعه گسترده هزار نقش و رنگ با هم به تفاهم برسند، افزود: آماده کردن افراد برای زندگی طبیعی، یعنی -آماده کرد آن ها برای ورود به دنیایی که در آن همه جور آدم با همه نوع توانایی وجود دارد -از اهداف اصلی آموزش این دانش اموزان می باشد.

وی گفت : نقش والدین به عنوان معلمان طولانی مدت این دانش آموزان اجتناب ناپذیر است .بین مدرسه و خانه باید ارتباط فعال وجود داشته باشد و معلمان نیز باید دارای شناخت کافی از این دانش آموزان و نحوه ارتباط با خانواده های آنان باشند.

رنجبر در ادامه اظهار داشت: البته با شناخت ویژگی های دانش آموزان دیر آموز و مشکلات آنها و همچنین تشخیص نوع و درجه مشکلات، می توان کمک های بسیار بزرگی به این دانش آموزان ارائه کرد زیرا این دانش آموزان می توانند با تلاش و کوشش بیشتر و برنامه ریزی اختصاصی در کنار دانش آموزان عادی ادامه تحصیل دهند.

در راستای برگزاری کلاس های مداخله بهنگام نوآموزان دیر آموز و به منظور توجیه و آشنایی اولیاء این نوآموزان با ویژگی و شرایط آموزش آنان درادامه این کارگاه مباحث تخصصی توسط کارشناس حوزه مشکلات ویژه یادگیری آموزش وپرورش استثنایی استان ارائه گردید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار