در چهارسال اخیراز 329 تخت بیمارستانی به 561 تخت رشد داشته ایم

نشابور (پانا)- رییس علوم پزشکی نیشابور در جمع خبرنگاران نیشابور با تبریک روز خبرنگار، جایگاه خبر را جایگاه ویژه دانست و گفت: ارزش کار خبرنگار به ارائه خبری است که همراه با علم باشد.

کد مطلب: ۸۴۴۸۳۱
لینک کوتاه کپی شد
در چهارسال اخیراز 329 تخت بیمارستانی به 561 تخت رشد داشته ایم

عظیمی نژاد در جمع خبرنگاران نیشابور با تبریک روز خبرنگار، جایگاه خبر را جایگاه ویژه دانست و گفت: ارزش کار خبرنگار به ارائه خبری است که همراه با علم باشد.

وی افزود: در چند روز آتی، اولین فرود بالگرد اورژانس در نیشابور اتفاق می افتد، از زمستان 93 ساختمانی به وسعت شش هزار و500 متر با صرف اعتباری بالغ بر 13 میلیارد تومان آغاز شد و در شهریور سال جاری افتتاح می شود.
ساختمان آی سی یو با کمک خیرین شهرستان که ساخت آن در سال 96 آغاز شده بود، به زودی به بهره برداری خواهد رسید.
ساختمان ژنتیک و ناباروری شمس شرق در شهرستان در حال پایان است و در نیمه دوم شهریور ماه با حضور وزیر بهداشت و درمان افتتاح خواهد شد و این ساختمان آبروی شرق کشور به حساب می آید.
پنج مرکز بهداشتی درمانی روستایی، بخش جراحی بیمارستان 22 بهمن و ساختمان بیمارستان حکیم نیز از بخش های دیگری است که در موعد عنوان شده به بهره برداری خواهد رسید.
رییس علوم پزشکی نیشابور ادامه داد: در اسفند 92 پس از معارفه، عنوان کردم که ما می خواهیم زیرساخت های بهداشتی و درمانی را افزایش دهیم، و آن برنامه ای که در آن زمان ارائه شد، در شش ماه قبل عملیاتی شد و امروز چیزی فرارتر از آن را برای نیشابور می خواهیم.
محسن عظیمی نژاد خاطر نشان کرد: امروز مرکز تحقیقات نیشابور در کشور می درخشد و با 11 رشته تحقیقی رشد چشمگیری داشته است.
در چهار سال گذشته در مجموع 232 تخت بیمارستانی به بیمارستان های نیشابور اضافه کردیم که این تعداد، علاوه بر 22 تختی است که در شهریورماه به بهره برداری خواهد رسید و در واقع دانشگاه علوم پزشکی نیشابوزاز 329 تخت به 561 تخت افزایش داشته است.
اگر بر اساس تخصیص بودجه در پایان سال 99 بیمارستان جدید 175 تختی نیز افتتاح شود ما به طور یقین به شاخص استاندارد دست پیدا می کنیم.
در پنج سال قبل 36 مرکز بهداشتی روستایی، ده مرکز بهداشت شهری، شش پایگاه بهداشت و دو پایگاه اورژانس اضافه کرده ایم.
عملکرد تحقیقاتی ما در سطح وزارت بهداشت و درمان می درخشد و با مشکلات عدیده نیروی انسانی، کسب رتبه 25 در سطح دانشگاه های علوم پزشکی کار خارق العاده ای است که برای نیشابور کسب شده است.
ما در استقلال و توسعه، تاخیر داشتیم ولی امروز جایگاه خوبی را به دست آورده ایم.
این مقام مسئول در تشریح موضوع ارتقای دانشکده علوم پزشکی به دانشگاه علوم پزشکی، گفت: در شورای عالی انقلاب فرهنگی، مصوبه ای مطرح شده است مبنی بر عدم رشد بی رویه دانشگاه های علوم پزشکی و چون مبحث کیفیت در این موضوع بسیار مهم است، از این رو این امر در حال حاضر محقق نشده است و فعلا در حال رایزنی هستیم تااین اتفاق مهم برای شهرستان رخ دهد اما
ما به لحاظ عملکردی و کیفیتی ما در سطح دانشگاه هستیم.
امکاناتی که امروز ما در نیشابور داریم و پزشکان متخصصی که در نیشابور مقیم بوده و در حال خدمات رسانی به مردم هستند، بسیار ستودنی است و امروز مردم باید از این خدمات آگاه باشند.
عظیمی نژاد در پایان بااشاره به استقبال مردم نیشابور از لبنیات سنتی، نان سنتی و ... گفت: مردم باید آگاه باشند که استفاده از تغذیه سنتی مانند لبنیات و نان باعث شیوع سه برابری بیماری هایی از قبیل تب مالت در نیشابور شده است.
گفتنی است در این مراسم از ساختمان های در حال ساخت دانشگاه علوم پزشکی نیشابور بازدید به عمل آمد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار