رسانه ها نقش مهمی در پیشرفت دستگاه تعلیم و تربیت دارند

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان با اشاره به نقش فرهنگی رسانه در جامعه گفت: رسانه ها نقش مهمی در پیشرفت دستگاه تعلیم و تربیت دارند.

کد مطلب: ۸۴۴۸۱۸
لینک کوتاه کپی شد
رسانه ها نقش مهمی در پیشرفت دستگاه تعلیم و تربیت دارند

محمد پورداود در آیین تجلیل از خبرنگاران حوزه آموزش و پرورش استان با اشاره به تأثیر رسانه بر شاخص های هویت ملی، اظهار کرد: رسانه به عنوان یک عامل ارتباطی در دنیای امروز دارای کارکردهای فراوانی است.

پورداود افزود: این عامل ارتباطی نقش مهمی در نهادینه سازی ارزش ها در جامعه دارد و از طریق تبادل اطلاعات بین نسل حاضر و انتقال به نسل های آتی زمینه را برای ایجاد احساسات مشترک بین افراد فراهم می کند.

وی با بیان این که هویت ملی به عنوان کلان ترین سطح هویتی در داخل کشور تحت تأثیر رسانه است، تصریح کرد: کار اصلی هویت سازی در گذشته از طریق آموزش رسمی انجام می گرفت، اما اکنون با توجه به سرعت انتقال داده ها و اطلاعات رسانه ای، رسانه ها نقش مهمی در تکوین یا تغییر هویت ملی دارند.

پورداود گفت: رسانه ها از طریق سه شاخص هویتی یعنی عناصر، مبانی و جایگاه آن، تأثیر شگرفی در شکل گیری هویت ملی دارند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با اشاره به کارکردهای مهم رسانه ها در جامعه، خاطرنشان کرد: رسانه با ماهیت خویش توان انتقال مفاهیم سریع اطلاعات در زمان اندک به نقاط مختلف را دارد.

پورداود نقش رسانه ها در شکل گیری فرهنگ و هویت جامعه را مهم خواند و تصریح کرد: با توجه به روابط تنگاتنگ فرهنگ، هویت و ارتباطات، مهم آن است که یک ملت چگونه آرزوها، آرمان ها و امیدهای خود را بیان کند.

وی در ادامه با اشاره به گستردگی مخاطبان و کارکردهای مختلف آموزش و پرورش، گفت: رسانه ها نقش موثری در پیشرفت دستگاه تعلیم و تربیت دارند.

پورداود تصریح کرد: تلاش می کنیم همکاری دستگاه تعلیم و تربیت استان با اصحاب رسانه و خبرنگاران بر اساس الگوی دوسویه هم‌سنگ گسترش یابد.

گفتنی است در این مراسم از خبرنگاران حوزه آموزش و پرورش استان تجلیل شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار