مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی: محور فعالیت در مدارس طرح تعالی و تدبیر است

ارومیه (پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی محور فعالیت در مدارس را اجرای دو طرح تعالی و تدبیر در دل مدارس دانست و به‌جز این دو طرحی ارائه نشود.

کد مطلب: ۸۴۴۷۷۶
لینک کوتاه کپی شد
مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی: محور فعالیت در مدارس طرح تعالی و تدبیر است

ابراهیم محمدی در شورای آموزش و پرورش آذربایجان غربی افزود: آسیب‌های اجتماعی از نکاتی است که ما را تهدید می‌کند و باید نسبت به این مسائل دقت شود.

وی گفت: آسیب‌های اجتماعی مهمترین موضوعاتی است که نظام آموزش و پرورش استان را در آینده تهدید می کند و لازم است تا تیمهای مشاوره ای و پرورشی در مدارس تقویت شوند.

محمدی افزود: هر چه قدر ذهن دانش آموزان درگیر مسائل ورزشی و تربیت بدنی باشد از آسیبهای اجتماعی در امان خواهند بود.

وی با اشاره به موضوع عفت بیان کرد: عفت از موضوعاتی است که در احادیث و روایات به آن اشاره شده و حایز اهمیت می باشد

محمدی افزود: عفت و پاکدامنی در پنج موضوع بیان شده که عفت در نگاه و پوشش مهمترین موارد است که در فرایض دینی هم به آنان توجه شده است.

وی ادامه داد: عفت در فکر نیز از ملزومات یک فرد مومن است و عفت در گفتار چهارمین بند است که لازم است این موراد نیز در سخنان گفته شده رعایت شود.

محمدی افزود: عفت در رفتار نیز از موارد قابل توجه است چرا که در برخی مواقع از رفتارهای خود غافل هستیم در حالیکه در کارها و رفتار و مسئولیتهایی که به ما واگذار شده باید عفت در رفتار ملحوظ شده باشد.

وی با بیان اینکه عملیاتی کردن کارهایی که زمین مانده لازم است افزود: مسائل اقتصادی و هدف قرار دادن اقتصاد نظام اسلامی از کارهایی است که دشمن به آن روی اورده است ولازمه این امر مدیریت مطلوب امور است.

محمدی اظهار کرد: برنامه های موجود را مدرسه محور کرده و اجازه داده شود مدارس در راهبری و اجرای برنامه ها دخیل باشند.

وی افزود: برنامه هایی که هزینه های اضافی برای مدریت و روسای ادارت داشته باشد طراحی نشود و طرح های اضافی را حذف نمایید محوریت ما در مدارس بیش از دو طرح نیست که طرح تعالی و تدبیر در دل مدارس است و بجز این دو طرح طرحی ارائه نشود و اجازه دهید تا مدارس با خلاقیت و به میزان توانایی خود کار انجام دهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار