در مرداد امسال با رشد سه برابری نسبت به ماه مشابه سال قبل 0.9 میلیمتر باران بارید

تهران (پانا) - بررسی آمارهای بارش تابستانه ۹۷ نشان می‌دهد از ابتدای مرداد تا عصر روز نوزدهم این ماه در سال جاری با رشد سه برابری بارش‌ها که تماما به صورت باران بوده است نسبت به مدت مشابه قبل مواجه‌ایم.

کد مطلب: ۸۴۴۷۶۱
لینک کوتاه کپی شد
در مرداد امسال با رشد سه برابری نسبت به ماه مشابه سال قبل 0.9 میلیمتر باران بارید

به گزارش وزارت نیرو، مرداد به طور معمول یکی از کم‌بارش‌ترین ماه‌های سال در ایران است. سال گذشته از ابتدای مرداد تا عصر روز نوزدهم این ماه فقط 0.3 میلیمتر بارش در کشور ثبت شد.

بررسی آمارهای بارش تابستانه 97 نشان می‌دهد از ابتدای مرداد تا عصر روز نوزدهم این ماه در سال جاری با رشد سه برابری بارش‌ها که تماما به صورت باران بوده است نسبت به مدت مشابه قبل مواجه هستیم. در نوزده روز ابتدایی مرداد 97 بالغ بر 0.9 میلیمتر در ایران بارش داشتیم.

میزان بارش‌های مرداد 97 در حوضه آبریز دریای خزر با ثبت 6.4 میلیمتر باران، رقمی چشمگیر بود. حوضه آبریز خلیج‌فارس و دریای عمان نیز در حالی که در مدت مشابه سال قبل هیچ بارشی نداشت، در نوزده روز ابتدایی مرداد امسال شاهد ثبت 0.1 میلیمتر بارش بود. همچنین در حوضه آبریز دریاچه ارومیه نیز که در مدت مشابه سال قبل هیچ بارشی ثبت نشده بود، در نوزده روز ابتدایی مرداد امسال 0.7 میلیمتر بارش در این حوضه آبریز ثبت شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار