تدوین و ابلاغ منشور نماز آموزش و پرورش به مدارس آذربایجان غربی

ارومیه(پانا)- مدیرکل آموزش و پرورش استان از تدوین و ابلاغ منشور نماز آموزش و پرورش استان به کلیه مدارس و ادارات خبر داد و افزود: اجرای این منشور با آغاز سالتحصیلی جدید اجرای آن ضروریست.

کد مطلب: ۸۴۴۷۵۸
لینک کوتاه کپی شد
تدوین و ابلاغ منشور نماز آموزش و پرورش به مدارس آذربایجان غربی

جلسه شورای قرآن، عترت و نماز صبح امروز با حضور مدیرکل آموزش و پرورش استان و رئیس ستاد اقامه نماز استان در محل دفتر مدیرکل برگزار شد.

ابراهیم محمدی، مدیرکل آموزش و پرورش استان در این جلسه با اذعان به نگاه ویژه آموزش و پرورش استان به موضوع ترویج فرهنگ اقامه نماز در مدارس اظهار کرد: تربلیت دینی دانش اموزان و رسیدن به حیات طیبه هدف نهایی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش می باشد.

وی از تدوین منشور نماز آموزش و پرورش استان خبر داد و افزود: اقامه هرچه باشکوه تر نماز جماعت و اجرای طرح جامع تقویت و تعمیق فرهنگ اقامه نماز در مراکز آموزشی و تربیتی، اعم از دولتی و غیر دولتی از اهداف این منشور می باشد.

محمدی خاطر نشان کرد: این منشور به کلیه مدارس و ادارات آموزش و پرورش استان ابلاغ شده است و با آغاز سالتحصیلی جدید اجرای آن ضروریست.

وی افزود: در این منشور بر عدم برگزاری هر گونه برنامه در وقت پر فضیلت نماز، درج ساعت اقامه نماز در برنامه درسی، شرکت کارکنان اداری مدارس و معلمان به همراه دانش آموزان در نماز جماعت، هماهنگی مسئولان آموزش و پرورش استان جهت حضور ائمه جماعت در مدارس، آموزش عملی نماز، برگزاری مسابقات معرفت افزایی دانش آموزان نسبت به نماز، زیبا سازی و فضا سازی نماز خانه ها و تشویق فعالان نماز تاکید شده است.

«علی برزگر» رئیس ستاد اقامه نماز استان نیز گفت: بر اساس نظر داوران در خصوص عملکرد دستگاههای اجرایی در حوزه نماز در سال 96، آموزش و پرورش شایسته تقدیر ویژه است.

این مقام مسئول با اذعان بر لزوم تحول در روشهای تبلیغی ادامه داد: ادب آموزی به نسل آینده مقدم بر دین آموزیست.

«قدرت اله قاسمی» معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان نیز بیان کرد: امسال بیش از 180 هزار دانش آموز استان در مرحله آموزشگاهی مسابقات 9 گانه قرآن، عترت و نماز شرکت کردند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان افزود: 350 منتخب مرحله استانی این مسابقات تجلیل خواهند شد.

این مقام مسئول گفت: استان آذربایجان غربی در مرحله کشوری این مسابقات نیز هشت رتبه کوری کسب کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار