درگفت وگو با پانا

رئیس اتحادیه جایگاه‌داران بنزین:‌ توزیع گسترده بنزین سوپر در جایگاه‌ها از اول شهریور آغاز می‌شود

تهران (پانا) - رئیس اتحادیه جایگاه‌داران بنزین با تایید کمبود عرضه بنزین سوپر از توزیع گسترده آن از اول شهریور خبرمی‌دهد و می‌گوید کمبود بنزین سوپر در جایگاه‌ها به صورت مطلق نیست و برای مصارف سفارتخا‌نه‌ها، وزارت‌خارجه و برخی ارگان‌ها توزیع بنزین سوپر انجام می‌شود.

کد مطلب: ۸۴۴۷۴۴
لینک کوتاه کپی شد
رئیس اتحادیه جایگاه‌داران بنزین:‌ توزیع گسترده بنزین سوپر در جایگاه‌ها از اول شهریور آغاز می‌شود

بیژن حاج‌محمدرضا درگفت‌وگو با خبرنگار پانا با بیان اینکه تولید بنزین سوپر در پالایشگاه‌ اصفهان انجام می‌شود، اظهار کرد:‌ جایگاه‌ها در حال ذخیره‌سازی بنزین یورو 4 هستند وبه دلیل برخی از مشکل‌ها تولید بنزین سوپر کاهش یافته است.

وی افزود:‌ تولید و ذخیره‌سازی بنزین از سوی شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی صورت می‌گیرد که با مشکل‌هایی همراه است و براساس وعده‌داده‌شده این مشکل تا پایان مرداد برطرف می‌شود و عرضه گسترده بنزین سوپر از ابتدای شهریور در تمامی جایگاه‌ها صورت خواهد گرفت.

حاج‌محمدرضا عنوان کرد:‌ بنزین یورو 4 به دلیل نقشی که در کنترل آلودگی هوا دارد در کلان‌شهرهایی از جمله مشهد، اصفهان، تبریز و سایر شهرهای بزرگ توزیع می‌شود اما در حومه شهرها و شهرهای کوچک بنزین یورو 2 توزیع می‌شود.

وی افزود:‌ در شهرتهران در تمامی جایگاه‌ها بنزین یورو 4 توزیع می‌شود اما در شهرهای حاشیه‌ای شهر تهران مانند شهریار و ورامین بنزین یورو 2 توزیع می‌شود. بنزین سوپر کشور نیز بنزین بدون سرب است و بنزین یورو 4 بسیار مرغوبتر از بنزین سوپر است.

کیفیت بهتر بنزین یورو4 در مقایسه با بنزین سوپر

رئیس اتحادیه جایگاه‌‌داران بنزین اظهار کرد:‌ در دنیا بنزین سوپر با سرب تولید می‌شود تا خشکی کاربراتور ایجاد کند اما بنزین سوپر تولیدی کشور بنزین بدون سرب است و به طور قطع بنزین یورو 4 که 94 تا 96 درصد اکتان دارد از کیفیت بهتری برخوردار است.
وی افزود: اکتان بنزین سوپر بین 86 تا 87 است و در نتیجه بنزین یورو 4 سازگاری بیشتری با خودرو دارد.

دنیا به تکنولوژی یورو 10 رسیده است

حاج‌محمدرضا خاطرنشان کرد:‌ در دنیا تکنولوژی‌های تولید بنزین به یورو 10 رسیده است اما در ایران تولید بنزین یورو 4 هنوز به مرحله توزیع کشوری نرسیده است و بنزین یورو 2 نیز بخش زیادی از مصرف کشور را به خود اختصاص داده است.

رئیس اتحادیه جایگاه‌‌داران بنزین گفت:‌ فقط در محدوده شهرتهران و مناطق 22 گانه شهری بنزین یورو 4 توزیع می‌شود و در حومه شهر تهران تنها بنزین یورو 2 توزیع می‌شود. استان تهران برابر با 14 استان کشور توزیع بنزین دارد.

توزیع روزانه تا 16 میلیون لیتر بنزین در تهران

وی با بیان اینکه یک سوم از بنزین مصرفی در استان تهران یورو 2 است، افزود: روزانه 13 تا 16 میلیون لیتر از بنزین مصرفی کشور در شهر تهران توزیع می‌شود که در مقایسه با استان‌های کشور معادل مصرف توزیع 14 استان دیگر کشور است.

وی با اعلام بلاتکلیفی کارمزد جایگاه‌ها اظهار کرد:‌ باید حق‌العمل جایگزین کارمزد شود به این معنا که هر میزان فروش صورت گیرد به طور مثال 20 درصد سهم جایگاه باشد و افزایش کارمزد پاسخگوی جایگاه‌ها نخواهد بود.

حاج‌محمدرضا درباره نرخ بنزین نیز خاطرنشان کرد:‌ تصمیمی برای افزایش قیمت بنزین درسال جاری وجود ندارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار