اقامتگاه بوم گردی آذربایجان غربی به 19 واحد افزایش می یابد

ارومیه (پانا)- مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی با بیان اینکه هم اکنون هفت اقامتگاه بوم گردی در استان و در شهرستان های تکاب، سردشت و اشنویه وجود دارد، گفت: تعداد این اقامتگاه ها به زودی به 19 واحد افزایش می یابد.

کد مطلب: ۸۴۴۷۴۱
لینک کوتاه کپی شد
اقامتگاه بوم گردی آذربایجان غربی به 19 واحد افزایش می یابد

جلیل جباری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی بیان کرد: این اقامتگاه ها در روستاهای هدف گردشگری همچون حسنلوی نقده، سیلوانای ارومیه و در مجاورت جاذبه های تاریخی و طبیعی نظیر سوله دوکل، تالاب کانی برازان و خوشاکو راه اندازی می شود.

جباری با اشاره به ظرفیت های گردشگری بی بدیل آذربایجان غربی، گفت: مناطق روستایی این استان دارای ظرفیت های کم نظیر گردشگری است و از این مزیت ها می توان برای توسعه روستایی استفاده کرد.

وی بیان کرد: برای راه اندازی این اقامتگاه ها جلسات متعددی با بخشداری ها، فرمانداری ها و دهیاری ها برگزار شده است تا همکاری لازم را برای ایجاد این اقامتگاه ها داشته باشند.

جباری با بیان اینکه اقامتگاه های بوم گردی در پایین آوردن هزینه های سفر نقش موثری دارد، افزود: اقامتگاه های بوم گردی تمامی خدمات هتل ها را با کمترین قیمت ارایه می دهند.

وی اضافه کرد: در اقامتگاه های بوم گردی یک خانواده پنج نفری با پرداخت 60 تا 70 هزار تومان می تواند علاوه بر اقامت از محصولات لبنی، عسل روستایی و غذاهای محلی استفاده کند.

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری آذربایجان غربی ادامه داد: اقامتگاه های بوم گردی منبع درآمد مناسبی برای روستائیان بوده و درآمد حاصل از آن به مراتب بالاتر از کشاورزی است چنانکه حضور گردشگران در اقامت های بوم گردی روزانه 200 هزار تومان نصیب هر روستایی می کند.

جباری اضافه کرد: اقامتگاه های بوم گردی در ماندگاری روستائیان در روستاها، جلوگیری از مهاجرت و حاشیه نشینی موثر خواهد بود.
وی افزود: اقامتگاه های بوم گردی آداب و رسوم روستایی و فرهنگ ایرانی را به گردشگران خارجی معرفی کرده و به عبارتی تاریخ و فرهنگ این مرز و بوم را روایت می کند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی بیان کرد: در جهت تشویق روستائیان به تبدیل خانه های خود به اقامتگاه های بوم گردی همایش های یک روزه ای برگزار و تشکل ها و انجمن های روستایی نیز تشکیل می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار