بمناسبت روز خبرنگار؛

استاندار قزوین در مراسم روز خبرنگار: اختصاص بودجه فرهنگی به رسانه ها پیگیری می شود

قزوین (پانا) - استاندار قزوین گفت: برای تقویت فضای آزاد رسانه ای و شفاف سازی امور، اختصاص بودجه فرهنگی به رسانه ها پیگیری می شود.

کد مطلب: ۸۴۴۷۲۸
لینک کوتاه کپی شد
استاندار قزوین در مراسم روز خبرنگار: اختصاص بودجه فرهنگی به رسانه ها پیگیری می شود

عبدالمحمد زاهدی در مراسم نکوداشت روز خبرنگار در استانداری قزوین افزود: امیدواریم برای پیگیری بودجه فرهنگی و اختصاص کاغذ به نشریات نمایندگان مجلس شورای اسلامی کمک کنند. وی اضافه کرد: تنها تصمیم گیری برای بخشی اعتبارات استانی در اخیتار مسئولان استان و در این خصوص نیز الزامات قانونی نیاز دارد

زاهدی با اشاره به اجرای عدالت رسانه ای افزود:این امر موضوعی است که موجب تقویت رسانه های استان می شود و امیدواریم خود رسانه ها در این زمینه راهکار ارائه کنند. وی افزود: بسیاری از رسانه های استان مطالعات عمیقی در بخش های مختلف معضلات اجتماعی دارند که درخواست می کنیم نتیجه آن را در اختیار استانداری قرار دهند.

زاهدی افزود: موضوع معیشت، بیمه و مسکن خبرنگاران مشکلاتی هستند که متاسفانه بیمه رسانه و اهالی هنر هنوز در کشور حل نشده است. وی گفت: معتقد هستم اگر یک درصد یارانه در سال برای بیمه و کمک به رسانه ها که بیشتر رسانه های محلی با آن درگیر هستند اختصاص یابد این مشکلات حل خواهد شد.
استاندار گفت: برای حل مشکل مسکن خبرنگاران نشستی رابا اعضای تعاونی مسکن ترتیب خواهیم داد و برای حل این مشکل اقدام می کنیم.

زاهدی با اشاره به نقش سیاست در انتصابات اظهار داشت: متاسفانه جامعه ما یک جامعه سیاست زده است که اصلا خوب نیست و وقتی یک جامعه سیاست زده شد تاثیر آن در انتصابات ملی و استانی واقع شده و مشکلاتی را به وجود می آورد وی گفت: معتقد هستیم باید روزنامه ها و نشریات به مسائل مدیریتی وارد شوند و برای نقد عملکردها اقدام کنند که به نظر ما این نوع نقدها هیچ مشکلی نخواهد داشت.

استاندار با اشاره به گله اصحاب رسانه از نگاه صدقه ای افزود: تقدیر از خبرنگاران در محافل مختلف به معنای نگاه صدقه ای نیست و هیچگاه هدایای این محافل به معنای ارزیابی عملکرد اصحاب رسانه نیست. وی با اشاره به دستگاه هایی که آمار نمی دهند افزود:اطلاعات محرمانه و غیرمحرمانه در سیستم اداری مشخص بوده و میزان اطلاعات محرمانه به خصوص در استان قزوین بسیار کم است و نباید مدیران در انتشار اطلاعات غیرمحرمانه در نشریات و مطبوعات تنگ نظری داشته باشند.

زاهدی ادامه داد: ساختار رسانه جهان در حال تبدیل شدن به یک شبکه مویرگی اطلاع رسانی است و هرکس در هر شرایطی یک رسانه در اختیار خواهد داشت و به ناچار رسانه های مکتوب به رسانه های تحلیلی تبدیل خواهند شد.
وی افزود: باید آموزش و ساماندهی های خبرنگاران در سطح ملی و استانی به سمت تحلیل رسانه ای پیش برود تا رسانه های داخلی از رسانه های بیگانه عقب نمانده و جایگاه خود را در برابر رسانه های خارجی از دست ندهند.
استاندار قزوین ادامه داد: کارکرد رسانه در آینده بسیار تاثیر گذار خواهد بود و رسانه ها در شفاف سازی فضا و عملکرد کل جامعه و ایجاد یک جامعه شیشه ای نقش موثری خواهند داشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار