فرمانده انتظامی استان گلستان

کاهش ۱۶ درصدی جان‌باختگان تصادفات رانندگی در گلستان

گرگان (پانا) - فرمانده انتظامی استان گلستان از کاهش ۱۶ درصدی جان‌باختگان تصادفات رانندگی از ابتدای سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل در استان خبر داد.

کد مطلب: ۸۴۴۷۲۵
لینک کوتاه کپی شد
کاهش ۱۶ درصدی جان‌باختگان تصادفات رانندگی در گلستان

سردار علی‌اکبر جاویدان با بیان اینکه در تصادفات و حوادث رانندگی 3 فاکتور وسیله نقلیه، راه و عامل انسانی نقش دارند، اظهار داشت: وقوع تصادفات، سالانه میلیاردها تومان خسارت به کشور تحمیل می‌کند.

وی بیشترین عامل مرگ و میر در وقوع تصادفات را سرعت زیاد، خستگی، خواب آلودگی و عدم توجه به جلو از سوی رانندگان اعلام و تصریح کرد: نیروی انتظامی به عنوان یکی از مهم‌ترین عوامل مدیریت تصادفات، می‌تواند نقش موثری در پیشگیری و کاهش آن داشته باشد.

فرمانده انتظامی گلستان، مدیریت هوشمندانه پلیس با بهره‌گیری از ابزارهای نوین اجتماعی برای کاهش تصادفات را یک ضرورت دانست و اظهار داشت: لازم است با همسو کردن افکار عمومی نسبت به رعایت قوانین و مقررات و همچنین آموزش و آگاه سازی رانندگی از سازمان‌ها و نهادهای متولی در حوزه پیشگیری از تصادفات نیز مطالبه صورت گیرد.

وی استان گلستان را به لحاظ اقلیمی و برخورداری از جاذبه‌های گردشگری، استانی منحصر به‌فرد دانست و گفت: حجم بالای تردد و قرار گرفتن این استان در مسیر منتهی به بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) اقدامات خاص انتظامی و ترافیکی را طلب می‌کند که خوشبختانه با تمهیدات صورت گرفته و تشکیل قرارگاه کاهش وقوع تصادفات، تلاش شده ‌مسیرها و محورها با دقت بیشتری کنترل و برای کاهش وقوع تصادفات نیز برنامه‌ریزی ویژه‌ای تدوین و اجرا شود.

سردار جاویدان از کاهش 16 درصدی جانباختگان حوادث رانندگی و کاهش 4 درصدی مجروحان ناشی از تصادفات خبر داد و گفت: از ابتدای سال جاری تعداد کشته‌شدگان 22 نفر کمتر از سال قبل بوده است.

فرمانده انتظامی استان گلستان با بیان اینکه بیش از 90 درصد جانباختگان در تصادفات درون شهری و 65 درصد در تصادفات برون شهری گلستان، موتورسیکلت‌سواران و عابران پیاده‌اند، به اجرای طرح‌های ویژه برخورد با موتورسیکلت‌سواران اشاره و بیان کرد : موتورسیکلت‌سواران و عابران پیاده به ترتیب معضل ترافیکی و قربانیان حوادث رانندگی در گلستان هستند و علیرغم تلاش های انتظامی و همچنین رویکرد پیشگیرانه، توفیقی در کاهش حوادث این 2 قشر ترافیکی حاصل نشده است و همکاری دیگر سازمان‌ها و نهادهای مرتبط را می‌طلبد.

سردار جاویدان از اجرای طرح‌های ویژه ترافیکی همزمان با تشدید سفرهای تابستانی در ماه شهریور خبر داد و خاطر نشان کرد: تمهیدات ویژه انتظامی و ترافیکی پلیس گلستان در همین راستا متعاقبا اطلاع‌رسانی خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار