آمادگی استان یزد برای توسعه همکاری با اتریش در زمینه انرژی خورشیدی و گردشگری

یزد (پانا) - محمود زمانی قمی در دیدار با سفیر اتریش با طرح درخواست راه اندازی خط ایرلاین مستقیم بین اروپا و یزد، گفت: استان یزد برای توسعه همکاری ها با اتریش در زمینه انرژی خورشیدی، گردشگری و اجرای طرح انتقال آب آمادگی دارد

کد مطلب: ۸۴۴۶۹۴
لینک کوتاه کپی شد
آمادگی استان یزد برای توسعه همکاری با اتریش در زمینه انرژی خورشیدی و گردشگری

«محمود زمانی قمی» استاندار یزد و «علی زینی وند» معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار و تعدادی از مسئولان استان با « اشتفان شولتز» سفیر اتریش در جمهوری اسلامی ایران در محل مرکز خدمات سرمایه گذاری استان یزد دیدار و زمینه های مشترک همکاری بین اتریش و استان یزد طرح و مورد بررسی قرار گرفت.
استاندار یزد در این دیدار بیان کرد: جمهوری اتریش از روابط قدیمی و دوستانه ای با جمهوری اسلامی ایران برخوردار می باشد و به عنوان کشوری بی طرف در روابط بین المل بسیاری از موفقیت ها را برای سایر کشورها به ارمغان آورده است.
«محمود زمانی قمی» با اشاره به میزبانی دفتر نمایندگی اروپایی سازمان ملل و آژانس هسته ای در اتریش، خاطرنشان کرد: این امر ناشی از نگاه مثبت بین المللی به کشور و ملت اتریش است و مردم ایران همواره اقدام دوستانه اتریش را در مذاکرات و توافق هسته ای از یاد نخواهند برد.
استاندار یزد در ادامه بیان داشت: امیدواریم بسیاری از مناقشات بین المللی در زمان ریاست دوره ای اتریش به عنوان اتحادیه اروپا حل و فصل وکاهش یابد.
زمانی قمی با اشاره به ثبت جهانی یزد به عنوان اولین شهر خشتی جهان در یونسکو افزود: این رخداد نشان از سختکوشی و ذوق هنری پیشینیان ما در یزد دارد وخوشبختانه تعداد گردشگران خارجی نسبت به 5 سال گذشته 6 برابر افزایش رشد داشته که حوزه گردشگری یکی از محورهای مورد تفاهم احتمالی استان یزد با اتریش است.
این مقام مسئول گفت: امیدواریم اتحادیه اروپا با مطالعه و توجه بیشتر نسبت به این مزیت ها راه اندازی خط ایرلاین مستقیم بین اروپا و یزد را نیز در دستورکار قرار دهد.
وی یادآور شد: استان یزد یکی از استان های صنعتی و معدنی مهم ایران است و در تولید کاشی و سرامیک رتبه اول کشور و رتبه دوم جهان را دارد و 50 درصد کاشی، 27 درصد نساجی و 15 درصد تولید فولاد ایران نیز در یزد صورت می گیرد.
زمانی قمی افزود: یزدی ها برای سازگاری با اقلیم خشک و کم آب از گذشته برنامه ریزی کرده و در مرحله صنعتی شدن، نساجی را به عنوان صنعتی کم آب خواه برگزیده اند.
نماینده هیئت دولت در استان یزد بیان کرد: اتریش نیز به عنوان کشوری توسعه یافته در حوزه صنعتی تمرکز را بر صنایع کوچک و متوسط گذاشته و گرایش صنعتی استان یزد نیز در این زمینه است.
استاندار یزد با بیان زمینه های صادرات یزد به اتریش اظهار داشت: البته ما نیز برای نوسازی و توسعه صنایع یزد برای واردات ماشین آلات در حوزه های مختلف با اتریش مراودات خوبی داشته و داریم.
وی با تاکید بر توسعه روابط دو کشور بر اساس طرح و برنامه های جدید در ادامه گفت: در چند سال گذشته تصمیم گیری شده است که بین استان یزد و یکی از ایالت های اتریش، خواهرخواندگی برقرار شود و درخواست داریم تحقق این مسئله پیگیری شود.
زمانی قمی افزود: با توجه به اینکه استان یزد بهشت انرژی خورشیدی ایران است برای همکاری در این زمینه از سرمایه گذاری نمایندگان اتریشی استقبال کرده و شرکت های اتریشی می توانند در زمینه پروژه های انتقال آب یزد به ویژه از دریا نیز همکاری داشته باشند.
استاندار یزد در پایان گفت: تمایل به ارائه مدل های مالی و سرمایه گذاری در حوزه های انتقال آب توسط شرکت های اتریشی در یزد وجود دارد و به زودی دستگاه های متولی جزئیات این موضوع را در اختیار سفارت اتریش قرار می دهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار