سفیر اتریش:اروپا خواستار گسترش روابط دوجانه با ایران

یزد (پانا) - سفیر اتریش در ایران با اشاره به اینکه خواست اتحادیه اروپا گسترش روابط دوجانبه با ایران است گفت: آمریکا در قبال ایران دچار بی‌صبری و یاس است.

کد مطلب: ۸۴۴۶۹۲
لینک کوتاه کپی شد
سفیر اتریش:اروپا خواستار گسترش روابط دوجانه با ایران

"اشتفان شُلتس" در نشست علنی شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به اینکه ایران و اتریش از روابط منحصر به فردی برخوردار هستند اظهار داشت: ایران و اتریش از 700 سال پیش با یکدیگر رابطه داشتند که 500 سال آن این روابط بسیار گسترده و خوب بوده است.

وی خاطرنشان کرد: کمتر کشور اروپایی را می‌توان پیدا کرد که این سابقه دیرین را در ارتباط با ایران داشته باشد و آنچه که اصول روابط ما را پیش می‌برد ناشی از قابل اطمینان بودن این روابط است.

سفیر اتریش در جمهوری اسلامی ایران در ارتباط با اهدافش از سفر به شهر یزد گفت: یکی از اهداف این سفر این است که خواست کشورم و اتحادیه اروپا را مبنی بر اراده ما بر گسترش روابط دوجانبه را به شما اعلام کنم.

"اشتفان شُلتس" ادامه داد: ما این بی صبری و یاس شریک خودمان را درک می کنیم چرا که از ابتدای برجام تا به امروز تعداد اندکی از قراردادهایی که به مرحله اجرا در آمده ممکن شده است.

وی بیان کرد: از تاریخ 8 می 2018 به عنوان زمان خروج آمریکا از برجام می‌دانیم که شرایط بسیار سخت‌تر شده ولی با سختی در تلاش هستیم که راه‌حل‌ها را برای حفظ کردن کانال‌های نقل و انتقال مالی حفظ کنیم.

سفیر اتریش در ایران بیان کرد: در این تاریخ قانونی در سطح اتحادیه اروپا به تصویب رسید که از عواقب ضررهای شرکت‌های اروپایی در اثر تحریم‌های اروپا به دلیل همکاری با ایران می‌بینند جلوگیری می‌کند.

شُلتس با بیان اینکه این قانون بسیار مهم و قابل توجه است افزود: 28 کشور اروپایی بر این قانون تاکید کردند که این موضوع نشان دهنده اهمیت بسیار بالای آن است و همه به آن تاکید ویژه‌ای داشته‌اند.

وی در ارتباط با گفت‌و‌گوهایی که در این سفر در استان یزد انجام شده گفت: در سفر به استان یزد به صورت ویژه به همکاری‌های اقتصادی بین ایران و اتریش توجه صورت گرفت و با استاندار و مسئولان اقتصادی یزد مذاکره صورت گرفت.

سفیر اتریش در جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: اتریش کشور کوچکی است و در تمام حوزه‌ها نمی‌تواند فعالیت کاملی داشته باشد به همین دلیل در حوزه‌های تامین و امنیت آب، گردشگری و همچنین حوزه توسعه بنگاه‌های کوچک و متوسط مباحثات بسیاری صورت گرفت.

شُلتس از افزایش حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر به موضوعات مذاکرات صورت گرفته با مسئولان یزد خبر داد و افزود: قطعا این مشارکت ها نقش مهمی بر توسعه فعالیت های استان یزد ایفا می کند و به ویژه در بحث گردشگری یزد از وجهه های بسیار خوبی برخوردار است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار