وظیفه اصلی و مهم خبرنگاران آگاهی بخشیدن به مردم و جامعه است

کلات(پانا)-‍ نشست صمیمی بین مدیریت آموزش و پرورش کلات و اصحاب رسانه برگزار شد.

کد مطلب: ۸۴۴۶۸۹
لینک کوتاه کپی شد
وظیفه اصلی و مهم خبرنگاران آگاهی بخشیدن به مردم و جامعه است

داریوش پایسته مدیر آموزش و پرورش کلات اظهار داشت: یکی از شغل های با افتخار که در جایگاه ارزشمندی قرار دارد شغل خبرنگاری است که وظیفه اصلی آن آگاهی بخشی به توده جامعه می‌باشد و این امر بسیار مهم و ضروری است.
وی افزود: دانستن آنچه که در جامعه اتفاق می‌افتد امری اجتناب‌ناپذیرمی باشد، که به عهده خبرنگاران است. مبنای اصلی انقلاب اسلامی که از درون استبداد بر آمد بر مبنای آگاهی بخشیدن بود.ارزش انقلاب هم به مردمی بودن و احقاق حقوق مردم بود.
پایسته شغل معلمی و خبرنگاری را جدای از هم ندانست و گفت: این دو شغل در تلازم و موازات همدیگر حرکت می کنند و در آن یک وحدت رویه وجود دارد و آن امر مهم آگاهی بخشی است.
داریوش پایسته در ادامه تاکید کرد: مانع شدن از فساد، کم‌کاری و نشان دادن خادمان و تمجید از آنان وظیفه مهم و کارکردی خبرنگار است.
شهروندان حق دارند جامعه ای شاد، آباد، آزاد و واجد رشد و بالندگی داشته باشند و نسبت به تحولات آن آگاه باشند.
در جامعه باید عدالت توزیعی باشد تا از فساد و رانت بازی جلوگیری شود.
وی خبرنگار ارزشی را خبرنگاری دانست که جامعه را به سوی صفات بالا رونده و ارزشی سوق دهد. اگر خبرنگاران آگاهی بخش باشند، حق استفاده مساوی از امکانات برای همه افراد جامعه محفوظ می شود درج اخبار صحیح باعث جلوگیری از تشنج در جامعه می شود. خوشبختانه در شهرستان کلات خبرنگاران عدالت محور هستند و این باعث افتخار است

داریوش پایسته در پایان به توفیقات و مقام‌های که آموزش و پرورش در سطح استان و کشور به دست آورد اشاره کرد و گفت: همه اینها فراهم نمی شد مگر با همراهی و تلاش مربیان والدین و خود دانش آموزان.
در پایان جلسه با اهداء لوح تقدیر از زحمات همه ی خبرنگاران شهرستان تقدیر و تشکر به عمل آمد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار