مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد اعلام کرد: راه‌اندازی طرح«پویش اجتماعی ازدواج پایدار» در یزد

یزد (پانا) - مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد، گفت:‌ بعضی از اقدامات به‌صورت خاص و برای اولین بار در کشور اجرا می‌شود.

کد مطلب: ۸۴۴۶۸۷
لینک کوتاه کپی شد
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد اعلام کرد: راه‌اندازی طرح«پویش اجتماعی ازدواج پایدار» در یزد

«فخرالسادات خامسی‌هامانه» با بیان این‌که رویکرد اصلی استان در حوزه آسیب‌های اجتماعی،‌پیشگیری است، اظهار کرد: طلاق یکی از بارزترین عوامل افزایش آسیب‌های اجتماعی است.

وی هم‌افزایی بین دستگاه‌های متولی در حوزه ازدواج را از جمله اولویت‌های اجرایی استان در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی دانست و افزود:‌ طرح«پویش اجتماعی ازدواج پایدار» به منظور پیشگیری از طلاق در استان یزد راه‌اندازی شده است.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد، گفت:‌ جذب مشارکت سازمان‌های مردم نهادی که در حوزه اجتماعی فعالیت دارند را یکی از مهمترین ویژگی‌های طرح پویش اجتماعی ازدواج پایدار در یزد است.

خامسی هامانه گفتمان‌سازی مسائل اجتماعی را از دیگر اولویت‌های اجرایی در استان یزد دانست و تصریح کرد: ایجاد زیرساخت‌های لازم در تمام حوزه‌های اقتصادی،‌فرهنگی‌،اجتماعی و سیاسی لازمه تحقق اهداف کلان گفتمان‌سازی مسائل اجتماعی است.

این مقام مسئول با بیان این‌که دختران و پسران در معرض ازدواج جامعه هدف طرح پویش اجتماعی ازدواج پایدار هستند، خاطرنشان کرد: 100 عنوان برنامه با همکاری 50 اداره و سازمان دولتی و غیردولتی و همچنین فعالیت 30 سازمان مردم نهاد فعال در حوزه اجتماعی در قالب طرح پویش اجتماعی در استان یزد برگزار می‌شود.

وی افتتاح طرح «دانشنامه ازدواج» برای اولین بار در استان یزد و کشور یکی از برنامه ‎ های شاخص استانداری در طرح پویش اجتماعی ازدواج پایدار است، تأکید کرد: طبق آمار رسمی سال 95 سن ازدواج دختران در استان یزد 22.9 درصد و پسران 27.8 است.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد با معرفی سایت Poyesh.ostanyazd.i به عنوان سامانه طرح پویش اجتماعی ازدواج پایدار در یزد،خاطرنشان کرد:‌ نشست با محوریت مبحث ازدواج و اردوی تفریحی آموزشی ویژه فرزندان طلاق با موضوع ازدواج، بازدید از طرح"آموزش زوج‌های در آستانه زندگی ‌ مشترک "(12 ساعت آموزش زوجین)، آسیب شناسی طرح‌ها انجام شده درحوزه ازدواج در دستگاه‌های دولتی، بازدید از مرکز نگهداری از جانبازان، بهترین ایده و طرح پژوهشی و اجرایی در مورد ازدواج، از جمله برنامه‌های در دستور کار استانداری یزد است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار