دوازدهم آگوست ، روز جهانی جوانان

اسلامشهر (پانا) - در هفدهم دسامبر ۱۹۹۹ ، مجمع عمومی سازمان ملل متحد ، دوازدهم آگوست را به عنوان روز جهانی جوانان اعلام کرد.

کد مطلب: ۸۴۴۶۸۴
لینک کوتاه کپی شد
دوازدهم آگوست ، روز جهانی جوانان

دوران جوانی، ارزنده‌ترین دوران زندگی واین هنگام ، دوران درخشندگی و بالندگی است. جوانان ، سرمایه های عظیم هر کشورند و رشد و تعالی هر جامعه ، به نیروی جوان آن بستگی دارد. از این رو این قشر ارزشمند جامعه ، همواره مورد توجه بزرگان دین و اندیشمندان جهان بوده‌اند. جوانان نیازها و مشکلات متعددی دارند که تشخیص درست این آسیب‌ها و نیازها و پاسخ صحیح به آن‌ها توسط عوامل تأثیرگذار در امر تربیت جوانان ، نقش بسیار موثری در راه رشد و تعالی آنان خواهد داشت.

روز جهانی جوانان با اندیشه‌ ساختن یک دنیای بهتر به همراه جوانان ایجاد گردید. به این بهانه، سازمان ملل از تمام کشورهای دنیا می‌خواهد تا عملا در راستای توسعه امکانات و منابع برای جوانان تلاش نمایند.

سازمان ملل می‌گوید جوانان امروز با شرایط سخت استخدام ، امنیت پایین شغلی و کنار گذاشته شدن از تصمیم گیرهای مهم و حتی شراکت در امور ، دچار ضعف در باورها و ضعف در اعتماد به نفس خودشان شده‌اند. بنابراین دولت‌ها ، نهادهای خصوصی ، دانشگاه‌ها و افراد خیرخواه ، می‌توانند با فراهم آوردن شرایط کار و دادن فرصت به جوانان ، اعمال نفوذ در مؤسسات و … به این قشر مهم و مالک آینده کشور کمک کنند.

جوان ، خواستار شغلی است که در سایه آن بتواند استقلال خود را در عرصه اقتصادی تامین کند و این برای او یک نیاز و در عین حال یک درخواست است. چه بسیارند مشکلات و نابسامانی هایی که از بی کاری و تنبلی ناشی می شوند.

امروز مساله اشتغال جوانان، از دغدغه های فکری مسؤلان سیاسی و فرهنگی هر کشور است.

شایان ذکر است ، در هر کشور روز خاصی برای این مناسبت در نظر گرفته شده و در کشوز ایران روز میلاد حضرت علی‌اکبر(ع)، فرزند حسین بن علی (ع)سومین امام شیعیان که در کربلا به شهادت رسید، به عنوان روز جوان در نظر گرفته شده‌ است.

/ خبرنگار : ریحانه فتحی /

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار