مدیرکل محیط زیست استان تهران در گفت‌وگو با پانا خبر داد

مشکل نشت نفت در اراضی اطراف پالایشگاه شهید تندگویان هنوز پا برجاست

تهران (پانا) - مدیر کل حفاظت محیط زیست استان تهران می‌گوید این سازمان، محل نشت نفت در اراضی اطراف پالایشگاه نفت شهید تندگویان تهران را بررسی و پایش کرده است و این موضوع تا رفع آلودگی و پاکسازی منطقه پیگیری خواهد شد.

کد مطلب: ۸۴۴۶۶۳
لینک کوتاه کپی شد
مشکل نشت نفت در اراضی اطراف پالایشگاه شهید تندگویان هنوز پا برجاست

کیومرث کلانتری در گفت‌وگو با پانا درباره پیگیری محیط زیست برای رفع نشت آلودگی نفتی اراضی اطراف پالایشگاه نفت شهید تندگویان تهران گفت: فعلا مشکل برطرف نشده است. در دستگاه قضایی طرح دعوی کرده‌ایم. تیمی هم از سوی معاونت پایش محیط زیست از محل نشت نفت در اراضی اطراف پالایشگاه بازدید کردند و اراضی شعاع چند کیلومتری پالایشگاه رصد شده است و تاکنون اطلاعاتی مبنی بر اینکه رفع آلودگی شده باشد، نداریم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران تأکید کرد: از نظر ما نشت نفت در اراضی اطراف پالایشگاه شهید تندگویان تهران صورت گرفته است. متأسفانه نفت را از طریق چاه‌های آب کشاورزی استحصال می‌کنند و به پالایشگاه می‌فروشند و آب را به اراضی کشاورزی می‌دهند. آب و نفت به زمین‌های کشاورزی می‌رود و علاوه بر آلودگی آب‌های زیرزمینی، خاک نیز آلوده می‌شود و محصولات کشاورزی را آلوده کرده و در نهایت سلامت مردم را به خطر می‌اندازد.

پیشتر کیومرث کلانتری در نیمه مردادماه سال جاری در بازدید سرزده از محل نشت نفت پالایشگاه شهید تندگویان از چاه‌های آب کشاورزی در این منطقه گفته بود که نفت به چاه‌های آب کشاورزی و زمین‌های اطراف نفوذ کرده و باعث آلودگی آنها شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار