تشکیل کمیته اجرایی طرح تفصیلی فرحزاد

تهران (پانا) - در راستای رفع مشکلات اهالی محله فرحزاد به دستور شهردار منطقه 2، کمیته راهبردی طرح حفاظت، احیاء و ساماندهی فرحزاد متشکل از معاونان فنی و عمرانی،ترافیک، خدمات شهری، روسای اداره املاک، طرح تفصیلی، دو نفر از اعضای شورایاری محله فرحزاد و مشاوران شرکت‌های عمرانی اجرای طرح تشکیل شد و آغاز به کار کرد.

کد مطلب: ۸۴۴۶۲۳
لینک کوتاه کپی شد
تشکیل کمیته اجرایی طرح تفصیلی فرحزاد

به گزارش روابط عمومی شهرداری تهران، رسول کشت‌پور شهردار منطقه ۲ در نشست با شورایاران محله فرحزاد اظهار کرد: طرح تفضیلی محدوده فرحزاد به منظور ساماندهی این منطقه در سال ۱۳۸۹ تهیه شد اما در فرآیند تصویب آن به علت مسائل موجود در خصوص شبکه معابر و نحوه مداخله مسکوت ماند. پس از آن با ابلاغ این طرح به دلیل تشدید نابسامانی‌های زیست محیطی، اجتماعی و افزایش مطالبات مردمی، اقدامات طراحی شده در این عرصه پرچالش شهری آغاز شد.

شهردار منطقه ۲ افزود: مسأله فرحزاد و معضلات متعدد آن سال‌هاست که اهالی این منطقه را درگیر کرده است و سعی می‌کنیم در جهت اجرای درست طرح تفضیلی و پاسخ منصفانه به مطالبات مردمی اقدامات شهری خود را در اسرع وقت انجام دهیم. از این روی در آذر ماه سال گذشته طراحی شهری محدوده واجد ارزش فرحزاد و اراضی پیرامونی جهت طرح موضوع به کمیسیون ماده ۵ ارجاع شد و پس از بررسی، طی بند دو صورت‌جلسه مزبور، تصویب و در اسفند سال گذشته جهت تصویب به شورای عالی شهرسازی و معماری ایران ارسال شد.

کشت‌پور با اشاره به شرح وظایف کمیته اجرای طرح تفصیلی محله فرحزاد تحت عنوان کمیته راهبردی طرح حفاظت، احیاء و ساماندهی فرحزاد اظهار کرد: این کمیته ضمن بررسی نحوه تعریض شبکه‌های معابر، بررسی مقاطع عرضی، مطالعات ترافیکی، پارکینگ‌های محلی و عمومی و نحوه چگونگی اجرای طرح نظارت می‌کند.

وی افزود: انجام بررسی‌های متعدد در عرصه پیاده‌راه سازی، ورودی و خروجی‌های محله فرحزاد، اجرای گذرها از منظر عمرانی و چگونگی صدور پروانه‌های ساختمانی و نحوه تملکات از وظایف کمیته اجرای طرح تفصیلی منطقه۲ با هدف نظارت و تسریع اجرای این طرح است.

شهردار منطقه ۲ تصریح کرد: تا کنون هفت جلسه با حضور کلیه اعضاء طی سه بازدید میدانی صورت پذیرفته است و فعالیت این کمیته در روند اجرای طرح تا زمان برطرف شدن مشکلات اهالی فرحزاد ادامه خواهد داشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار