معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران

چالش شهرداری و پلیس راهور برای استعلام کد شناسایی خودرو همچنان ادامه دارد

تهران (پانا) - معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت یکی از چالش‌های اصلی معاینه فنی در تهران تعیین تکلیف استعلام VIN خودروها است که شهرداری تهران سال‌ها با این معضل روبرو است.

کد مطلب: ۸۴۴۶۰۹
لینک کوتاه کپی شد
چالش شهرداری و پلیس راهور برای استعلام کد شناسایی خودرو همچنان ادامه دارد

محسن پورسید آقایی در جلسه امروز کارگروه کاهش آلودگی هوای استان تهران که با موضوع عملکرد شهرداری تهران در راستای کاهش آلودگی هوا برگزار شد، گفت: یکی از چالش‌های اصلی معاینه فنی در تهران تعیین تکلیف استعلام VIN خودروها است که سال‌هاست با این معضل روبرو هستیم و با پلیس راهور مشکل داریم. هنوز نتوانسته‌ایم این مساله را حل کنیم چرا که VIN در اختیار پلیس قرار دارد و سامانه سیمفا ظرفیت کافی برای استعلام گرفتن را ندارد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه با نیروی انتظامی توافق کرده‌ایم که به شهرداری تهران امکان استعلام مستقیم VIN خودروها را بدهند، گفت: هنوز این توافق اجرایی نشده است. این در حالی است که سامانه سیمفا فقط بر مبنای VIN جواب استعلام می‌دهد و مشخص می‌کند که خودرو معاینه فنی دارد یا خیر.

وی ادامه داد: اما ما به صورت تصادفی از هر چهار یا پنج خودرو معاینه فنی را چک می‌کنیم که این به شدت بی‌عدالتی در کاری است که انجام می‌دهیم.

پورسیدآقایی در ادامه سخنان خود با اعلام اینکه اتوبوس‌ها و کامیون‌ها اگر معاینه فنی معتبر نداشته باشند، نمی‌توانند از اول آبان ماه در شهر تهران تردد کنند، گفت: بخش اعظمی از اتوبوس‌های فاقد معاینه فنی مربوط به سرویس مراکز نظامی و پادگان‌ها و سرویس کارخانه‌های اطراف تهران هستند که به شدت دودزا هستند و آلودگی ایجاد می‌کنند.

وی با تأکید بر اینکه پلیس باید مرتبا اعلام کند که قرار است از ابتدای آبان ماه از تردد اتوبوس‌ها و کامیون‌های فاقد معاینه فنی جلوگیری شود، گفت: شرایط آلودگی هوا در تهران با شهرهای دیگر کشور متفاوت است و سخت‌گیری‌ها نیز باید متفاوت باشد. علاوه بر این خودروهای شهر تهران باید حتما از مراکز معاینه فنی تهران، برگه معاینه فنی دریافت کنند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهر تهران ادامه داد: وزارت کشور به دلیل یکسان‌سازی می‌گوید که در هر جای کشور معاینه فنی بگیرید معتبر است اما ستاد آلودگی هوای تهران باید تاکید کند که فقط معاینه فنی تهران برای تهران معتبر است. البته می‌توان برای شهرستان‌ها سقف زمانی تعیین کرد به طوری که مثلا اگر خودرویی معاینه فنی شهرستان را دریافت کرده فقط تا مدت یک ماه بتواند در تهران تردد کند و وزارت کشورموافقت کند تا این کار هر چه‌ زودتر انجام شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار